Zavřít recenzi

Honda Civic sedan

“Spolehlivý a svižný vůz sportovního ladění.”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1500 /16V (ne v-tec) 
  • Stav km při koupi: 130 000 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.2
Auto jsem koupil z bazaru už dosti ojeté - následně jsem musel vyměnit zadní brzdové obložení, kapaliny, filtry, akumulátor a pneumatiky.

Auto má výborný motor (Honda je známá svými vysokootáčkovými benzínovými motory bez turba), pro větší výkon je ale třeba točit nad 3000 ot/min a zde už je motor dosti hlučný. Auto skvěle sedí na silnici a má výbornou aerodynamiku, takže z kopce bez motoru je třeba často brzdit, aby nezrychlovalo nebo nedojíždělo auta před sebou.

Designově se tento model Civicu (je to tuším pátá generace) velmi povedl, říká se ale, že nemá příliš dobré crashtesty.

Spotřeba je kolem 6,5 l/100 km, v zimě asi o půl litru víc.

Vybavení interiétu a ergonomie je celkem OK, kabina je dosti prostorná. Kvůli malé výšce auta je trochu komplikovanější nasedání. V kufru je taky dost místa - vejdou se tam snadno všechna náhradní kola.

Tomuto konkrétnímu modelu Civica bych vytknul nepříliš promyšlené provedení panelu topení - "šoupátka" pro nastavení rychlosti ventilátoru a teploty špatně svítí (špatně navržené světlovody); a když v tomto panelu odejde žárovka podsvícení, je nutné celý panel demontovat, což jde VELMI špatně. Dále mám výhrady k palubním digitálním hodinám, které mění jas podle toho, jestli jsou zapnutá světla - takže ve dne se zapnutými světly není na jejich displeji skoro nic vidět. Taky bych uvítal jiný způsob přepínání dálkových světel (tam i zátky se přepínají cvaknutím k sobě).

Závady a opravy na autě

Setkal jsem se s typickou poruchou pro všechny podobné Hondy - vadné kontakty na plošném spoji hlavního relé. Projevuje se tím, že zahřáté auto nejde nastartovat. Oprava je jednoduchá - stačí pájkou prohřát všechna pájená místa na plošném spoji.

Světlomety málo svítí - asi je to stářím parabol.

Horší ochrana proti korozi - místy se začínají objevovat puchýřky na laku.
<
Přejít na standardní verzi stránky »