Hodnocení a zkušenosti s autem
Velké a pohodlné auto, až dá se říci luxusní. Za cenu, kterou se prodává v bazarech, která je dost nízká se konpenzuje cena za vyšší pojistku. Pokud to auto koupíte, nebojte se klidně koupit i s mnoha najetýma kilometrama ( klidně do 500 tis km), ale dejte ho hned na generálku motoru a podvozku (cca 25. tis kč) a pak už do něj lejete jenom benzín, což je supr.
Motor je dostatečně silný, že se s ním dá klidně brzdit jak s náklaďákem, ale má to čtyři kotouče, takže když dupnete na brzdu, tak stojí. Když budete mít lehkou nohu na dálky, dá se jezdit i za neuvěřitelných 7 litrů. Tachometr je jenom do 220 km/h, ale po opakovaném měření, se z galanta dá vytáhnout 230 km/h. Pokud máte dobře zajetý motor, tak mu nevadí přetáčení na 6 tis otáček/min. Díky velikému rozsahu otáček se dá efektně ujíždět na semaforech stylem "jednička-trojka-pětka".
Měl jsem verzi s postupně klesající zádí, ta je delší a lépe se s ní jezdí (lépe sedí). Zadní sedačky se dají sklopit na úroveň podlahy kufru, takže stěhovat ledničku, pračku není problém(nebo pohodlně nouzově přespat).
Pokud je někdo opravdu fajnšmekr, doporučuji americkou verzi galanta, to je dvoulitr, šestiválec turbo (dělal se i 2,5 a 3,0). Toho modelu je jak šafránu, ale ten motor, to je masturbace. Ale je třeba si zvyknout u galanta, že se jezdí ideálně s lehkou nohou na cca 2,500 - 3000 otáček a motor zní jako turbína letadla (skvělej zvuk, když na to dupnete).