Zavřít recenzi

Renault R21 1.7 TL

“Renault jako auto bych koupil, ale servis a přístup značky k zákazníkovi neberu, takže nekoupil. ”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1987 
  • Typ motoru: 1721 
  • Stav km při koupi: 130 000 km 
  • Stav km nyní: 220 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 let
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.4
První auto v rodině, v autobazaru v r. 1996 bylo levnější než Forman, kterého jsem původně vyhlížel. Vůz doporučen známým - majitelem autobazaru se slovy "jak vypadá zvenku, takový je zevnitř". Jediné nevýhody se ukázaly časem: tmavá barva, vyšší spotřeba po městě v zimě. Vyšší spotřeba v zimě byla hlavním důvodem pro instalaci LPG, tehdy LPG za 8-9 Kč/litr ...

V době koupě velmi pěkný stav, ačkoliv jsme se stal již 5. majitelem. První dva majitelé starší pánové, druhý z nich měl dokonce řidiče. I další dva majitelé se o auto starali, poslední majitel přede mnou měl v garáži dvě auta - jednu ameriku pro sebe a sporťák pro maželku, takže letitý Renault se stal jaksi přebytečný...

Z dnešního pohledu se jedná již o historické auto, ale službu udělalo náramnou. Jízdy po městě, s dětmi na hory, v létě dovolené tuzemsko, Slovensko i několikrát Chorvatsko. - Makarská rivijera, za vedren bez problémů. Jak píšu v začátku, problémy s chladicím systémem byly spíše v zimě. Vůz se stal 6. tým členem rodiny a přezdívky jako RENĎA, RENDÍK, RENDÍNA, RENĎÁK jsou, myslím dostatečně výmluvné.

Na větší rozměry proti tehdejší Feldě nebo Favoritu jsem si zvykl rychle. Vůz se velmi dobře řídil, měl dobré pérování a poskytoval slušné svezení. Do kufru, i přes LPG nádrž, se nám vždy všechny věci i na dovolenou k moři vešly.

Podobně jako nástupce - Laguna 1 - je to auto vhodné do města i na delší trasy, nevýhoda - do města by mohl být větší rejd.

Souhrn:
Jednoduché spolehlivé auto, nenáročné na provoz, které se skvěle řídí, se sedanem se krásně couvá díky výbornému výhledu na všechny strany. Auto kromě rezatých lemů zadních podběhů je neuvěřitelně zachovalé (cca 1998 vystříkání dutin). Díky ručnímu mytí se zachoval slušný lak.

Protože potřebuji větší a spolehlivé auto na delší cesty, nakonec jsem dal s těžkým srdcem Rendíka do bazaru. Celá rodina se s ním byla rozloučit ...

Závady a opravy na autě

1x závada v elektroinstalaci - klamná signalizace kontrolek, že nemaže a přehřátý motor. Odtah a oprava v servisu v cca 140 000 km

1 x netěsný chladič - výměna v cca 150 000 km
horší těsnost hadic chladicího systému, v zimě občas problémy, nutná stálá kontrola.

Jinak běžná údržba: oleje, kapaliny, výměna kotoučů, destiček vpředu a jednou buben vzadu, čepů, stabilizátor přední, tlumiče najeto min 100. 000 km, stále drží. Zadní náprava absolutně bez problémů.

V r. 1997 namontováno LPG - Hartog Vialli . Jedenkrát repase - výměna membrán za dva litry. Jinak LPG bez problémů, starty na LPG i v zimě do -10 °C bez problémů!
<
Přejít na standardní verzi stránky »