Zavřít recenzi

Citroën Xsara

“Kvalita za rozumnou cenu - A to se vyplatí! ;o)”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1.9 TD 
  • Stav km při koupi: 85 000 km 
  • Stav km nyní: 148 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 9.0
Před dvěma lety jsem si kvůli nutnosti dojíždění do práce potřeboval obstarat něco pohodlnějšího než byla má "hundrtka", která sice jezdila dobře, ale na denní trasy >100km už to nebylo to pravé. Vzhledem k tomu, že rodiče vlastní Xsaru a mají s ní výborné zkušenosti, a zrovna v ten moment měl známý jednu na prodej, padla volba na ni.

Dovoz z Belgie, lehce bourané (proražený chladič) a opravené, mimo jiné přebrušovaný jeden přidřený válec (důsledek ježdění s prázdným chladičem), na tachu 85 000 km, stav auta tomu vcelku odpovídal. Jediná porucha za celou tu dobu co s ní jezdím bylo zadřené turbo na 90 000 km - zřejmě následek prasáckého ježdění předchozího majitele. Jinak naprosto bezproblémové, vyžadující jen běžnou údržbu. Spotřeba se dlouhodobě pohybuje mezi 4,9 - 5,5 l/100 km, Což svědčí o praktické nezničitelnosti toho motoru.

Svezení je velice pohodlné, i když ne tak jako v případě hydropneumatiky. Sedačky jsou příjemně měkké, s dobrým bočním vedením, a u řidiče spolu s volantem celkově nastavitelné. Vnitřní prostor se naprosto nedá srovnat s tím co nabízí koncern - pohodlně se v ní usadí 5 lidí běžného vzrůstu, aniž by ti vzadu museli mít kolena u brady.

Pokud je auto plně naloženo, je už trošku lenošné při akceleraci. Motor 1.9 TD s 90ti koníky ji ale bez problémů utáhne. 2.0 HDi by byl pochopitelně lepší. Optimální rychlost je na pětku cca 95km/h, kdy si motor přijemně přede lehce nad 2 000 ot/min, čili na naše cesty ideál. Na dálnici je už nad 110 km/h v kabině docela hluk, a hranice je tak na 130 km/h. Potom už dost rapidně roste spotřeba, motor dost kouří, a jízda už kvůli hluku není moc příjemná.

Závěr: Designově (před faceliftem) moc povedené auto, s dobrými jízdními vlastnostmi, dost pohodlné na dlouhé cesty, s prostorným kufrem a příznivou spotřebou. Až se budu poohlížet po jiném autě, rozhodně to bude zase Citroën...

Závady a opravy na autě

5 000 km po koupi se zadřelo turbo. Při té příležitosti vyměněny i řemeny a kladky.

Asi na 100 000 km výměna "kosti" stabilizátoru a lanka ruční brzdy.
<
Přejít na standardní verzi stránky »