Hodnocení a zkušenosti s autem
Před dvěma lety jsem si kvůli nutnosti dojíždění do práce potřeboval obstarat něco pohodlnějšího než byla má "hundrtka", která sice jezdila dobře, ale na denní trasy >100km už to nebylo to pravé. Vzhledem k tomu, že rodiče vlastní Xsaru a mají s ní výborné zkušenosti, a zrovna v ten moment měl známý jednu na prodej, padla volba na ni.
Dovoz z Belgie, lehce bourané (proražený chladič) a opravené, mimo jiné přebrušovaný jeden přidřený válec (důsledek ježdění s prázdným chladičem), na tachu 85 000 km, stav auta tomu vcelku odpovídal. Jediná porucha za celou tu dobu co s ní jezdím bylo zadřené turbo na 90 000 km - zřejmě následek prasáckého ježdění předchozího majitele. Jinak naprosto bezproblémové, vyžadující jen běžnou údržbu. Spotřeba se dlouhodobě pohybuje mezi 4,9 - 5,5 l/100 km, Což svědčí o praktické nezničitelnosti toho motoru.
Svezení je velice pohodlné, i když ne tak jako v případě hydropneumatiky. Sedačky jsou příjemně měkké, s dobrým bočním vedením, a u řidiče spolu s volantem celkově nastavitelné. Vnitřní prostor se naprosto nedá srovnat s tím co nabízí koncern - pohodlně se v ní usadí 5 lidí běžného vzrůstu, aniž by ti vzadu museli mít kolena u brady.
Pokud je auto plně naloženo, je už trošku lenošné při akceleraci. Motor 1.9 TD s 90ti koníky ji ale bez problémů utáhne. 2.0 HDi by byl pochopitelně lepší. Optimální rychlost je na pětku cca 95km/h, kdy si motor přijemně přede lehce nad 2 000 ot/min, čili na naše cesty ideál. Na dálnici je už nad 110 km/h v kabině docela hluk, a hranice je tak na 130 km/h. Potom už dost rapidně roste spotřeba, motor dost kouří, a jízda už kvůli hluku není moc příjemná.
Závěr: Designově (před faceliftem) moc povedené auto, s dobrými jízdními vlastnostmi, dost pohodlné na dlouhé cesty, s prostorným kufrem a příznivou spotřebou. Až se budu poohlížet po jiném autě, rozhodně to bude zase Citroën...