Škoda Octavia 1.6 LX
“Abnormálně prostorný a pohodlný vůz pro nenáročného a všímavého údržbáře.”
- Rok výroby: 1998
- Typ motoru: 1.6 55kW
- Stav km při koupi: 85 000 km
- Stav km nyní: 123 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
2 roky
- Průměrná spotřeba: 7,8 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
K nákupu mě zlákala dobrá cena a obrovský kufr (hraju lední hokej a sem se moji ověřenou zkušeností vejdou čtyři narvané brašny v klidu - a to to není kombík.) Bezkonkurenčí!
I po osmi letech se stříbrná metalíza tváří jako funglovka. Velmi dobře "maskuje" oťuky kamínkama. Nestárne.
Ale jsem nemile překvapen, kolik drobných oprav jsem musel na tomto autě během dvou let řešit (věk vozu 6-8let). Nadruhou stranu žadný náhradní díl není problém sehnat a zodpovědných mechaniků mimo autorizované servisy je taky dost. Auto je jednoduché a snadno se opravuje - jenže já na to věčný opravování nemám čas ani náladu.
Auto je vhodné pro uživatele - údržbáře (v dobrém smyslu).
1.6 55kW je na Octavii slabý motor - vhodné pro svobodného jedince bez zavazadel a bez energie - pokud se budete tuto tezi snažit obejít a překonat, Octavia začne být až přisprostle hladová. Ani klidnou jizdou ji ale neudržíte pod 7 litry, průměr spíše na 7,5 až 8 litrech.
Závady a opravy na autě
Předchozí majitelé ho ťukli na předek. Vše opraveno bez trvalých následků a karosérie bez znaků poškození. Při 60tis. nové rozvody, výměna spojky.
Krátce po nákupu mi v nepříjemné dopravní situaci praskl měch posilovače brzd (při 87tis km) - projel jsem proti své vůli napříč magistrálou na červenou!! Tato nechtěná ruská ruleta mi bude stačit do konce života...
Samovolně se za jízdy rozstříštilo zadní sklo - prý velmi častá závada (dělají to po čase všechny, které jsou v železném rámečku - novější typy už ho nemají a pasuje i na tento starý model)
Odešel prostřední díl výfuku, po roce provozu i zadní.
V zimě několikrát zradila původní baterie 47 Ah - dal jsem tam 55 Ah a je klid.
Auto začalo špatně táhnout, zvedla se spotřeba - nárazově pocit jízdy na tři válce. Výměněny svíčky, palivový filtr, rozdělovač a stále nic. Nakonec byla chyba v kabelech ke svíčkám.
Každou a celou zimu mi píská kontrolka oleje po nastartování - stačí aby bylo +5C a méně. Po chvíli to přestane a je klid.
Ve 120tis km špatný brzdný účinek, hučení ložiska levého předního kola a houpavé tlumiče. U brzdy jsem musel vyměnit jak destičky tak kotouče, tlumiče všechny čtyři (jeden byl dokonce vyteklý) a ložiska rovnou raději obě.
PS: I nové originál stěrače vydrží pouze jeden rok.