Zavřít recenzi

Opel Vectra C SEDAN 2,2

“Pěkný vůz se špatnou elektronikou a tragickým servisem.”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 2,2 benzín 
  • Stav km při koupi: 6 km 
  • Stav km nyní: 42 500 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 5.8
Celkový dojem z vozu je spíše negativní. Elektronika vozu podle mě není spolehlivá. Ale je možné, že je to problém jenom mého vozu.

Po designové stránce jsem spokojený, auto se mi i po čtyřech letech stálé líbí a neokouká se. Interiér je kvalitní, i když spíš strohý. Palubní počítač je přehledný. Sedačky jsou pohodlné i pro delší jízdy, elektrické ovládání podle klíčku rozpozná řidiče a nastaví jak sedačku, tak zrcátka včetně vnitřního.

Navigace je kapitolou sama pro sebe. Ač je její ovládání velice intuitivní a podle mého názoru příjemnější než u BMW, Mercedesu i Audi, tak mapové pokrytí NAVTECHu je pro ČR tragické. Naopak v západní Evropě si nelze stěžovat. Nejnovější aktualizace (Alpine 2007) za 135 EUR rozšířila pokrytí ČR de-facto o popisná čísla ulic v Praze. Její uvedení trvalo 18 měsíců.

Jízdní vlastnosti jsou dobré až velmi dobré, benzínový motor 2,2 je dynamický a spotřeba se pohybuje od 7 do 14 litrů podle stylu jízdy. Při ekonomické jízdě lze ve městě dosáhnout cca. 9 l/100 km. Při plně naloženém autě je nutné počítat s faktem, že nad 130 km/h už zrychluje jen volně. Maximálně jsem s ním jel 205 km/h, ale pocit z jízdy nebyl dobrý.

Asi největší vinu na celkově negativním dojmu z auta má podle mě autorizovaný servis (Auto Staiger), protože polovina z přijímacích techniků jsou dle mého názoru diletanti, kteří tam nemají co dělat. Jako příklad uvedu případ, kdy jsem si dodatečně nechával instalovat samozabarvovací (elektrochromatické) vnější zpětné zrcátko (zapoměl jsem ho objednat z výroby). Při třetí reklamaci že stále nefunguje mi technik vysvětlil, že zabarvení je pouze pasivní a ať uskutečním pokus spočívající v zakrytí poloviny zrcátka papírem a následným posvícením dalkovkami na zrcátko. Dojde prý k zatmavení jako u samozabarvovacích brýlí. Samozřejmě příčinou byly nezapojené kabely uvnitř zrcátka.

Závady a opravy na autě

Prvních 10 tisíc kilometrů jsem byl velice spokojený. Auto je v maximální výbavě, která v té době byla možná a kompletně v elektrice vč. navigačního systému. Autem nenajezdím moc kolimetrů, ale očekával jsem spolehlivý vůz, který mi vydrží léta sloužit. Nyní stále víc uvažuji o změně.

Hned první zimu začal "zamrzat" počítač. Nastartoval jsem a na displeji se zobrazil výstražný trojúhelník s varováním možnosti vzniku náledí. Tento symbol tam vydržel až do delšího vypnutí motoru, nešlo používat navigaci ani měnič CD, fungovalo pouze rádio. Závada se stane cca. 3x každou zimu, v servisu ji neumějí odstranit. V podstatě ji ani nejde zopakovat.

Léto 2003 (cca. 15 tis. km): přestala fungovat páčka blinkrů. Výměna proběhla v záruce.

Další, vážnější závady se začaly objevovat až po skončení dvouleté záruky. První odešel motorek stěračů (cca. 30 tis. km) a spálil příslušnou řídící jednotku. Při stlačení páčky stěračů začaly tyto stírat a nešlo je zastavit. Pak se zasekly někde uprostřed skla a stěrače stíraly naopak jen když byla páčka stlačená dolů. Po uvolnění se zastavily v libovolné poloze. V servisu vyměnili řídící jednotku a předali vůz jako opravený. Teprve na "druhý" pokus závadu odstranili správně. Oprava stála 13 tis. Kč.Jestli byl problém jen v motorku a řídící jednotka byla v pořádku nedokážu posoudit. Ale i to je možné, viz. další závada.

Po cca. 35 tis. km přestal fungovat tempomat. V servisu špatně diagnostikovali závadu a postupně vyměnili několik řídících jednotek. Nakonec, když se vyjádřili že to je neopraviotelné, na moji vlastní žádost vyměnili páčku tempomatu (ta od blinkru, co už byla měněná) a závada jako zázrakem zmizela. Celková cena opravy 50 tis. Kč. Naštěstí to pokrylo CarGarantie, jinak.bych se dnes se servisem asi soudil, ale rozhodně bych to nezaplatil. Všechny vyměněné řídící jednotky byly bez poruchy a nové nešlo odebrat zpět, protože se do nich uložil VIN auta.

Poslední závada je stará 1 den a ještě nevím přesně co to je. Při rozjetí cca. na 70 km/h přestane fungovat tempomat, automat se "zasekne" na pátem rychlostním stupni a manuální řázení dokáže přerazovat jen mezi dvojkou a pětkou. Stále si platím CarGarantie, což bude asi vysoce návratná investice. Předchozí závady byly spíše titěrné a neovlivňovaly bezpečnost, ale když se rozjíždíte na pětku a nevíte co se děje, tak to může být docela vážné (a to se mi zrovna dneska stalo, naštěstí fungovala zpátečka a stihl jsem z křižovatky vycouvat).
<
Přejít na standardní verzi stránky »