Hodnocení a zkušenosti s autem
Sloužím u elitního útvaru AČR a LR jsem vystřídal za karieru hodně od LR90 300Tdi až po nejnovější LR 110 TD5. LR130 je specialní auto s těžkou nástavbou, za 6let provozu najelo jen asi 20 000km a přesto se na něm vyskytly závady jako na jiném LR za 100 000 km.
Slabý 4válcový turbodiesel se z autem neskutečně nadře, velmi často musí být zapojena redukční převodovka, aby se i v lehkém terénu nebo kopci auto vůbec pohlo. I když jinak je tento motor velmi spolehlivý a relativně úsporný(osvědčený i za velmi těžkých podmínek jako jsou mise v Afgánistánu a Iráku, angličané nechtějí do těchto misí ani nové TD5 kvůli náročnější údržbě), do tohota auta jeho zástavba je extém trochu z nouze a je si toho vědom i výrobce podvozku, tak výrobce nástavby(VOP Group Český Těšín).
Spotřeba auta je průměrně 15 litrů v běžném provozu, v terénu pak asi dvojnásobek.
Jízdní vlastnosti jsou vzhledem k váze auta(pohotovostní hmotnost 3380kg) velmi nestabilní.
Jinak mám s ostatními LR jen ty nejlepší zkušenosti, nezničitelné vozy, nenáročné, jednoduché konstrukce s vinikajícími jízdními vlastnostmi v terénu.