Zavřít recenzi

Land Rover Defender 130 Tdi

“Na to je potřeba si zvyknout.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 2498-300Tdi 
  • Stav km při koupi: 2 500 km 
  • Stav km nyní: 20 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 let
  • Průměrná spotřeba: 15-30 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

1
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 5.6
Sloužím u elitního útvaru AČR a LR jsem vystřídal za karieru hodně od LR90 300Tdi až po nejnovější LR 110 TD5. LR130 je specialní auto s těžkou nástavbou, za 6let provozu najelo jen asi 20 000km a přesto se na něm vyskytly závady jako na jiném LR za 100 000 km.

Slabý 4válcový turbodiesel se z autem neskutečně nadře, velmi často musí být zapojena redukční převodovka, aby se i v lehkém terénu nebo kopci auto vůbec pohlo. I když jinak je tento motor velmi spolehlivý a relativně úsporný(osvědčený i za velmi těžkých podmínek jako jsou mise v Afgánistánu a Iráku, angličané nechtějí do těchto misí ani nové TD5 kvůli náročnější údržbě), do tohota auta jeho zástavba je extém trochu z nouze a je si toho vědom i výrobce podvozku, tak výrobce nástavby(VOP Group Český Těšín).

Spotřeba auta je průměrně 15 litrů v běžném provozu, v terénu pak asi dvojnásobek.

Jízdní vlastnosti jsou vzhledem k váze auta(pohotovostní hmotnost 3380kg) velmi nestabilní.

Jinak mám s ostatními LR jen ty nejlepší zkušenosti, nezničitelné vozy, nenáročné, jednoduché konstrukce s vinikajícími jízdními vlastnostmi v terénu.

Závady a opravy na autě

Ano, docela hodně a velmi různé. Auto je používáno k vojenským účelům, je s ním drsně zacházeno, je těžké a z toho pramení hodně poruch.

Upadlý přídavný alternátor, ucpaný přetlakový ventil turba, rychle vznikající vůle na uložení naprav, rychle odcházejí i kladky v motoru a ventilové vůle vydrží seřízené tak 1000km.

O závadách na jednoduché elektoinstalaci ani nemluvě, skoro celá je předelaná.

Naproti tomu jsou velmi trvanlivé brzdy a originální pneu se velmi pomalu sjíždějí. Měnil jsem i spojkové ložisko, pořád někde uniká olej a momentálně auto stojí a motor běží jen na tři válce.
<
Přejít na standardní verzi stránky »