Zavřít recenzi

Mazda 323 F BA

“Perfektní volba! :)))”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 1,5 16V 
  • Stav km při koupi: 186 000 km 
  • Stav km nyní: 215 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7-9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.4
Mazda 323F BA je jeden z designově nejpovedenějších automobilů ze své doby. Krásný šípovitý tvar karoserie spolu s bezrámovými okny z něj dělají "sportovce", alespoň vzhledově.

Pro mě jako mladého člověka je příjemný nízký posaz i sedadla s poměrně solidním bočním vedením.

Jinak je vnitřní prostor vhodný hlavně pro 4 dospělé lidi, tři vzadu už moc o pohodlí nemůžou mluvit. Jízdní vlastnosti podvozku jsou přímo fascinující, auto drží přesně zvolenou stopu a jede přesně tam, kam ho pošlete. Podvozek je sice tvrději nastaven (u mě je ještě přitvrzen sportovními tlumiči SACHS), ale za ty jízdní vlastnosti to stojí.

Motor je v normálnch provozních otáčkách (cca 3000RPM) v interiéru prakticky neslyšitelný, ozývat se začne kolem 4000 a i pak to není nic nepříjemného pro uši, ale spíš naopak. Výkon 66kW je pro běžnou jízdu dostačující, ale kdybych si měl vybírat teď, zvolil bych určitě variantu s motorem 1.8 16V ,jelikož se mi jeví jako dobrá volba z hlediska dynamiky, spotřeby (je prakticky totožná) i sazby povinného ručení.

"Jednapětka" má problémy hlavně s tím, že při jakémkoli používání elektriky v autě (klima, světla,vyhřívání skla, stahování oken) klesají dost znatelně volnoběžné otáčky a auto se rozvibruje. S tímto problémem nejsem sám, ale zaregistrovali ho i další majitelé tohoto vozu. Ale jinak je tato drobná "vada na kráse" asi jediné, co bych autu vytknul.
Pokud si budu kupovat další auto, určitě to bude opět Mazda. V současné době uvažuji o malém kabriu MX-5.

Závady a opravy na autě

Nedá se říci, že by to byly přímo poruchy - jediné co jsem na autě měnil byly zadní tlumiče a jeden homokinetický kloub, jinak jsem na nic nemusel sáhnout.

Samozřejmostí je klasická údržba (olej, svíčky atd.),jinak stačí jen tankovat a jezdit.
<
Přejít na standardní verzi stránky »