Zavřít recenzi

Škoda Fabia Combi Sport Line

“Výborné auto s příšerným motorem.”
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1,2 http, 47 kW 
  • Stav km při koupi: 7 km 
  • Stav km nyní: 19 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
Auto jsem kupoval nové v Březnu roku 2006 a do teď jsem najezdil 19 000 Km.
Potřeboval jsem combi a pohodlná sedadla na delší cesty.

Jedné čeho jsem se bál byl motor, ale když jsem se s tříhrnečkem svezl, nebylo to nic strašnýho. Kolega řikal, že na nádrž ujede Ostrava - Praha - Ostrava a ještě mu zbyde. Zbývalo si jen vybrat výbavu. Nakonec jsem dal předost Sport line před elegance. Přišel jsem sice o klimu, ale získal jsem sportovní sedadla (podobná jako v Fabii RS), kožený volant, 15" kola na Dunlop sport pneu a 8 repro. Všechnoto využívám vždy, když jsem v autě, narozdíl od klimy, kterou potřebuju 2 měsíce v roce.

Podvozek Fabie mi naprosto vyhovuje, v zatáčkách drží a pro takhle slabý motor naprosto dostačuje. V naprosto krajních situacích je auto lehce nedotáčivé. Je to dáno lehkym motorem a hlavně v kufru vozim pořád okolo 150 Kg materiálu, dílů, atd.

Zavazadlový prostor vyhovuje mým každodením servisním i rodinným potřebám. Není sice podle čísel nijak velký, ale je do něj výborný přístup a i systém sklápění sedadel mi přišel promyšlený. Počet odkládacích prostor v dosahu řidiče je dostatečný, ale ještě by chtělo větší kapsy ve dveřích (i Felicia je měla větší).

Interiér vozu mi připadá útulný, přístrojová deska je dost strohá, ale nový vzhled "budíků" a sportovní tří ramenný volant to do jisté míry napravuje.
Jedině, kde by mohle být víc místa je oblast ramen. To znamená, že na zadní sedadlo se vejdou nejvíce 2 dospělí. Sportovní sedadla poskytují dostatečnou boční oporu těla, jen mi v nich chybí bederní opěrka. Sedáky a opěradla jsou dostatečně dlouhá, měřim 188 cm a nenám s ničim problém. Volant je nastavitelný jak výškově, tak podélně a díky výškově nastavitelném sedadlu si pohodlnou polohu za volantem najde každý.

Radost mi dělá audio systém přímo od výrobce, zvuk v autě se opravdu dá poslouchat, pro diskofily bych doporučil aktivní tubu do kufru. Ve výbavě bylo i autoradio Symphony s CD. Bohužel je to rádio v jednom celku a i když mě ujišťovali, že jde vyndat jen zapomocí speciální klíčů, tak mi "neznámý pachatel" vysvětlil, že to jde jen za pomoci šroubováku. Sice při tom poškodil celý středový panel, ale radio vyndal. Příště bych ocenil, kdyby byly zvlášť tlačítka, display a mechanika.

Brzdy s novou generací ABS pracují spolehlivě a relativně neúnavně i při delšim brždění.

Jediné, co se Škodovce opravdu nepovedlo je motor.

Na jeho zvuk se dá opravdu zvyknout a už ho ani nevnímám. Motor má s autem problém už na 3. převodový stupeň, do té doby zrychluje velmi dobře, pak mi ujede každá Felicie s 1,6 motorem.
Spotřeba je další problém:
Pokud jedu do 90Km/h, dá se jet za 4,8 litru na 1000 Km
na dálnici při 130 si řekne o 7litrů
a špatně se mi dělá, když hodně pospíchám a jedu tak mezi 150-170 (vycházim z GPS, nikoliv z tachometru- KECÁ!!!) si řekne o 9-11 litru na 100. Vyrazilo mi to dech, ani ne tak z důvodu, že na 1,2 je to opravdu moc, ale proto, že felicii jsem taky nikdy nešetřil a nikdy si neřekla o víc jak 7,5.

Usoudil jsem z toho, že jsem si kopil auto pro sváteční řidiče, protože ty nejezděj víc jak 80 v hodině, takže budou nadšený, že jezděj za 4,5 na 100.

Celkově na mě Fabia udělala dojem kvalitního auta s moderní technologií vyrobeného z kvalitních materiálů, bohužel s nešťastnym motorem.

Bohužel, v případě motorů není z čeho vybýrat, 1,4 55, nebo 74 kW jsou zastaralé s vysokou spotřebou, 1,4 TDI si taky na dálnici řekne o 7 na 100, což je vzhledem k ceně motoru strašně moc. Motor 1,9 TDi je strašně předražený a pro fabku moc těžký, takže se připravte na časté výměny stabilizátorů tzv. kostí a u starších modelů i na výměny ložisek na přední nápravě.

Závady a opravy na autě

Nic závažnýho.

Jen jsem si v rámci záruky nechal zatmelit dveře (rezonance plastů) a přečalounit sedadlo spolujezdce (povolené švy na sedáku).
<
Přejít na standardní verzi stránky »