Zavřít recenzi

Volkswagen Golf 1.4 55kW

“Až na motor - dobré.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1400 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 5 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 6.8
Je to klasické poctivé auto, nemá zatím žádnou velkou chybu, ale musím říct, že jsem měl asi přehnané očekávání a při první jízdě mě to dost uzemnilo.

Přesedlali jsme totiž s diselového peugeotu 307 (1.9, 66 Kw). A byl to pro mě šok.
Při první jízdě jsem si myslel že jsem si sedl do felicie za víc jak 500 tisíc, která má sice plno airbagů a 2 zonovou klimatizaci, ale co se týče komfortu jízdy, velké zklamání.

První šok byl přechod z 1.9 tdi na zastaralý benzínový motor 1.4 55 Kw. Prostě málo síly a spousta řevu.

Ve městě, při nízkých rychlostech mě překvapilo, že benzínový motor dnes může být hlučný a přenášet vibrace i v rozmezí otáček 2200 až 3000.

Nevím, jednak to zklamání způsobyla oktávia 2.0 FSI, která je tak tichá, že jsem si myslel, že vychvalovaný golf, jako auto stejného koncernu, na tom bude ješte líp. Pravý opak.

I ve srovnáni se staršími auty ten hluk a vibrace jsou dost zarážející.
K tomu síla motoru je opravdu tak pro nějakou manželku.

Další šok mi zpravil podvozek.
Peugeot 307 je VYSOKÉ auto, má perfektně komfortní podvozek, přesto jistý a nenaklánějící se.

U golfu se dá říct pravý opak. Jednoduše vás z toho auta bolí zadek (prý to mám psát slušně) a auto působí vachrlatým dojmem (mírné naklánění při i velmi jemném zatáčení).

Celkem pozitivně se auto chová na dálnici.
Podvozek je dobře odhlučněn a motor je ve vyšších otáčkách taky docela kulturní.
Zde malý výkon motoru nevadí. Jedině snad, že auto je dost krátké, takže se projevuje menší poskakování.
Těsnení kolem dveří není tak tiché jako u Oktávie.
To jsou ale detaily.

- Protí oktávii i velmi slabé bedny a pouze v předu. Tuner je však velice citlivý a kvalitní.

+ Dvozónová klimatizace je super,
velmi povedený otvor klimatizace ve středu palubní desky otočený směrem na čelní sklo (studený vzduch nefouká přímo na vás)

+ jinak auto působí, že je opět uděláno velmi poctivě

Mohlo by to vypadat, že tu píšu na golf samé nagativa.

Ne, je to určitě stále velmi povedené, poctivě dělané, bezpečné auto. Snad bude i spolehlivé.
Jen jsem od něj čekal víc, ..více komfortu (proti Oktávce se to asi nedá srovnat..)

A motor 1.4 je velice nevhodná výběhovka - ten nejvíce dělá z toho auta dojem auta typu "Yaris" (a to ještě abych neurazil)

Závady a opravy na autě

Ne, zatím žádné.

Později je sem budu dopisovat.
<
Přejít na standardní verzi stránky »