Hodnocení a zkušenosti s autem
Automobil jsem koupil jako havarovaný, proto se zde mohu minimálně zaměřit na jízdní vlastnosti. Ale auto jsem začal stavět od začátku a tak sem mohu napsat postřehy, které by se někomu mohli hodit při koupi tohoto auta.
Jedná se o vuz Seat Ibiza 1,2i porsche system, 52kW, 720kg vážící auto dokáže tento motor perfektně rozhýbat. Měl jsem půjčenou stejnou Ibizu jako mam já, jen nebyla bouraná, a tak jsem si mohl vyzkoušet co mě čeká po opravě mého stroje. Vůz se perfektně vytáčí do otáček, drží stopu a z obsahu 1200 ccm se můze vyskytnout pohled na ručičku tachometru, která šplhá k hodnotě 180km/h. Řazení jde velmi zlehka jen by si zasloužila řadící páka kratší dráhy. Ale to není problém odstranit jak se můžete dočíst na různych webech o tomto voze.
Nyní k problémovým částem tohoto vozu. Po třech letech, kdy Seat stál zaparkovaný na zahradě a za celou dobu s ním nebylo hnuto je jasné, že se vyskytly různá místa, kde se objevuje rez. Ovšem nechtěl bych vidět ve stejné situaci například Favorita a možná ani Felicií. Ibiza to odnesla hlavně na místech zasažených havarií (blatník, kapsa od tlumiče k nárazníku - ovšem toto asi bude velmi slabé místo Ibizy, protože na druhé straně, kde se havárie nemohla projevit, je tato část karoserie taky celkem dosti zrezlá.
Dále jsou napadeny místa pod plastovým rozsířením prahu hlavně v přední cásti. Poté se objevili prorezlá místa v podlaze pod sedačkami. Jinak si dovolim říct, že vozidlo je na rez velmi odolné a nestane se, že vám auto shnije pod rukama. Dalším problémem je nefunkční centralní zamykání (hlavně zámek v kufru se často zasekne), a také klíček je náchylný na zlomení. Poté se objevují problémy se zarostlou ruční brzdou a vyčistění není zrovna jednoduché, ovšem ne nemožné. Po 3 letech kdy vozidlo stálo na mrazu, desti, sněhu a zaří slunce, je lak stale lesklý, ale koroze se projevila na předních kotoučích, které jsem musel zakoupit společně s destičkami nové. Dále se muže stát, že upadne gumička, která drží zadní tlumič výfuku.
Pokud nejste jasnými zastánci vozu značky Škoda, tak si myslim že není co řešit, a toto auto Vám uděla perfektní službu s minimalni udržbou a velkou vybavou. Ja se mohu pochlubit vyšší základní výbavou která zahrnuje otáčkoměr, paket na rozšíření blatníku a prahu, tonovaná skla a různé kapsy v interieru). Další příplatková výbava je centrální zamykaní, el. okna, litá kola a metalicky lak.
Nevýhodou jsou dražší náhradní díly a nemožnost některe díly sehnat.
Fotografie si můzete prohlednout zde.