Zavřít recenzi

Fiat Tempra

“Co by jste chtěli od 15 let starého auta za 30tisíc.”
  • Rok výroby: 1991 
  • Typ motoru: 1,6 
  • Stav km při koupi: 158 000 km 
  • Stav km nyní: 168 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 6.6
Auto jsem zakoupil jako bourané - po opravě, protože jsem řešil rýchlou koupi auta. Bohužel to jsem nevěděl co to přinese za problémy a náklady. Auto mám dva roky a běžně jsem v servisu každé dva měsíce a auto tam tráví jeden až dva dny. Celkovou částku za opravy jsem nepočítal.

Pokud pominu závady, které byly způsobeny možná tím že auto bylo bourané, tak: auto pohodlné, prostorné jak vpředu, tak vzadu. Není problém být řidičem a měřit více jak 2metry. V zimě na sněhu bych řekl trochu víc nejisté auto a občas mám strach s tím jet rychleji. Spotřeba v zimě kolem 8,5litru a to z 70% městský provoz. Na dálky jezdí kolem 6,7 litru při dodržování rychlostí. Z doslechu vím ale že opravdu dálky-Chorvatsko atd se dá jezdit pod 6 litrů. Sedačky pohodlné, na svou dobu příjemné vedení.

Převodovka dá se říct přesná a vcelku rozumně odstupňovaná. Hluka za jízdy do 90km/h únosný-spíše tišší auto. V rychlostech kolem 130km/h už znatelný hluk od motoru a také aerodynamický. Nad 140km/h již velmi hlučné auto a trochu nejisté ve stopě-ovšem záleží také na pneu. Kufr-velmi prostorný, ale s jednou velkou vadou. Vzpěry kufru se zasunují dovnitř do prostoru kufru a tím velmi omezují možnost mít objemnější věci naskládané do výšky. například 4 pneumatiky jsem měl opravdu problém naskládat a zavřít kufr.

Cose týká přepravy dlouhých věcí (například paluby....) tak to je skoro nemožné. sedačky se dají sklopit jen omezeně a v kufru je takové cosi umělé za sedačkami a to snižuje prostor na přepravu nákladu...nevím jak to popsat, ale prostě v tomhle je to auto na prd. Na druhou stranu není to auto pro stěhování.

Palubka-přehledná (já mám digitální), oceňuji to digitální zobrazení nedovřených dveří, prasklých žárovek atd..Palivoměr-trochu nepřesný, ale pokud si zvyknete tak víte že od začátku trvalého svícení můžete ujet v pohodě 70-100km. Osobně jsem u jedné tempry dělal díru do nádrže aby vytekl benzín. Tempra šla totiž do šrotu. na místo jsem dojel podle mě už s skoro prázdnou nádrží (svítilo to minimálně 80km) a přesto z nádrže vyteklo ještě 10litrů benzínu-změřeno!!. Brzdy-no řekl bych že od začátku nic moc nástup spíše ke konci. Ale brzdí slušně.

Tak to je vše. Vím, že to je nic moc recenze - taky těm autům moc nehovím :-).

Závady a opravy na autě

Koroze zadních podběhů.

Veškeré čepy na nápravě.

Čep řízení.

Ložisko na spojce.

Ložisko v převodovce.

Koroze výfuku.

Prorezlé trubičky brzd-vytékala brzdová kapalina.

Vyskakující 1a 2 rychlostní stupeň.

Neidentifikovatelná závada- občas po otočení klíčkem auto startuje jako když je vybitá baterie a po druhém nebo třetím pokusu normálně naskočí.

Při dešti ztrácející se podsvětlení dig. palubky (problikává, snižuje se intenzita a potom zase normálně naběhne).
<
Přejít na standardní verzi stránky »