Zavřít recenzi

Citroën XM 2,1 Td

“Pokud narazíte na slušný kus, je to andělské auto, bohužel to platí i přesně obráceně ...”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1992 
  • Typ motoru: 2,1 / TD 
  • Stav km při koupi: 150 000 km 
  • Stav km nyní: 190 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

2
 
Hodnocení celkem 5.6
Vozidlo jsem zakoupil z důvodu dojíždění na studia. Bylo to minimálně každý týden 800,- Km štreka a potom samozřejmě běžné používání po městě. Vozidlo je pro účely dlouhých cest, snad opravdové maximum. Moře prostoru, dig. klima, ton. okna, el. šíbr, dřevěnný obklad, kožené čalounění a perfektní jízdní vlastnosti vč. akcelerace.., tažné na 2 tuny a ženským se dědeček líbí ... (jo, nadčasový desing)

Problém u mě byl v nejistotě ze servisů. Kdykoliv jsem měl problém a přijel někam do servisu, jak viděli "olejáře" , okamžitě už pomalu křičely ze vrat, že na to nic nemají a nebo to neumí.. Náhradní díly na toto vozidlo hned tak všude taky nekoupíte a pokud ano a budou nové, tak se vám řádně otevře peněženka.. Takže se spolehněte spíše na to, že vždy musíte dojet až do domácí ošetřovny a nebo musíte mít sebou finannční rezervu.

Co se týče jízních vlastností, pokud máte v pořádku vůle na řízení a vůbec celé odpružení, je skvělé. V opačném případě je to hrozné. Dobré byla možnost nastavení režimu sport, kdy se zvedl tlak v koulích a vozidlo bylo tvrdé opravdu jako sporťák (no skoro :-) ted jsem jezdil Ford Probe, ten to má taky a je tvrdší). Kapitola sama o sobě je provedení řazení. Je tak složitě smyšleno..., jeden čas jsem řadil s vůlí jak v náklaďáku.

Závěrem? Nekupujte toto vozidlo, pokud se neporadíte s někým, kdo ho jezdil nebo opravoval...

Závady a opravy na autě

Závady na takovém přepichové vozítku, byly skoro pravidelné. Je pravda, že jsem ho koupil již řádně sedřené (jo, machroval s ním nějaký pražák :-) ), ale i tak jsem se mu snažil ještě mnoho dát. Vozidlo bylo používané minimálně jednou týdně na trase v délce (tam a zpět) 800,- Km. Vozidlo jsem jezdil letech 1999-2002.

Nebudu psát běžnou údržbu ...

Nové naplnění koulí

Zdvihátka na ventilech (to byla sranda, chtěl jsem ušetřit, tak jsem udělal 2, za dalších pár kilometrů další 2, pak ještě jednou.. a pak mi došlo, že to nemá cenu a udělal už zbytek najednou)

Úniky hydr. kapaliny

Oprava klimatizace

Napínací ložisko (řádně drahé)

Kosti (pokud nedáte drahé originály, měníte každý rok)

Ložisko kola

Zadřené vstřikovací čerpadlo

Koroze vnitřků předních světlometů- stejně málo svítily

Vůle řazení

Ucházení tlaku zadní hydrauliky (při stání brzy "padnul")
<
Přejít na standardní verzi stránky »