Zavřít recenzi

Mercedes-Benz 210 E 220 CDI

“Důstojný a spolehlivý automobil s dražším servisem.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 2,2 CDI, 125 HP 
  • Stav km při koupi: 160 000 km 
  • Stav km nyní: 180 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 6.8
Co se týče dojmů z jízdy, E-klasse rozhodně své značce ostudu nedělá. Svézt se je radostí, sedadla jsou velmi pohodlná, místa je na vyšší střední třídu, tolik, kolik se sluší, interiér je tradičně konzervativní, avšak naprosto účelný. Velmi dobře je vyřešená parkovací brzda, jako pedál pro zajištění a táhlo pro odjištění, tudíž nepřekáží mezi předními sedačkami. Jízdní vlastnosti na suchu nemají nejmenší chybičku. S příchodem sněhu je však vhodné Mercedes s továrním označením W210, zazimovat. S automatickou převodovkou a zadním náhonem je jízda na sněhu pro nezkušené řidiče naprostým hororem, v tomto případě moc nepomůže ani automatická uzávěrka diferenciálu.

Motor CDI o objemu 2155 ccm s výkonem 125 koní je na první pohled prostě skvělý. Jezdit s takovýmto motorem je prostě radost, dle výrobce je kombinovaná spotřeba 6,7 litru, podle mých zkušeností se pohybuje mezi 7-8 litry (ovšem 70% město a zapnutá manuální klimatizace). Mimo město spotřeba atakuje hranici 5 litrů na 100 km. Už jednou jsem se zmiňoval o dražším servisu. To je snad jediné slabší místo motoru CDI. Vstřiky jsou údajně velmi náchylné na kvalitu nafty, což je možná v českých poměrech trochu rizikem. Jeden vstřik od Bosche stojí cca 16 000 Kč (druhovýroba se nedělá).

Masařka má tachometricky najeto asi 180 000, nicméně automobil byl koupen přes bazar, takže náběh bude nejspíše o něco vyšší.

Závěrem můžu říci, že E-klasse je automobil, který důstojně reprezentuje svého majitele pokud dostává servis, který mu přísluší. Ovšem už to není ten klasický nezničitelný Mercedes sedmdesátých a osmdesátých let. Největším zklamáním je slabá antikorozní ochrana karosérie, všechny ostatní slabiny jsou spíše kosmetické. Velkou neznámou je pro mě zatím výdrž a servisní výlohy na motor a další techniku automobilu.

Závady a opravy na autě

Především je nutné hned na začátek poznamenat, že ,,masařka" hnije přímo před očima. Levý přední blatník je prorezlý naskrz (díra asi 0,5x 0,5 cm), rezu se daří především také v podbězích a kolem motoru (ve verzi kombi i pod zadním víkem).

Automobil jezdí zatím bez poruch. Mercedes je Mercedesem, a proto není servis zrovna nejlevnější. Automobilka ze Stuttgartu v devadesátých letech začala šetřit, kde se dalo, což je poznat nejenom na plechu, ale třeba i na celkové opotřebovanosti interiéru (smazané popisky tlačítek, praskající žárovičky v podsvětlení palubní desky).

Díly už nejsou dimenzované tolik, jako starých pracantů s trojcípou hvězdou.
Závažnější porucha zatím nebyla a věřím, že to ještě dlouho tak zůstane.
<
Přejít na standardní verzi stránky »