Zavřít recenzi

Nissan Maxima QX 3.0 SE

“Japonec nikdy nakonec !!!”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 3.0, VQ30DE 
  • Stav km při koupi: 120 000 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.0
Maxima QX je velice spolehlivé a luxusní japonské auto, na kterém je nejlépe vidět pokles hodnoty nového vozu v praxi! Vybírejte výhradně ten lepší model s motorem 3.0 V6. Rozdíl mezi ním a dvoulitrem není v pořizovací ceně ojetého vozu patrný, zato v užitné hodnotě ano. Jeho provozní náklady na údržbu jsou identické se slabší verzí a spotřeba dokáže být u třílitru dokonce nižší. (Motor nemá s autem tolik práce!)

Jízdní vlastnosti jsou nadprůměrné (víceprvková zadní náprava a samosvorný přední diferenciál), v krátkých zatáčkách a vracečkách není auto kvůli dlouhému rozvoru moc obratné. Na rozbitých okreskách mu chybí komunikativní řízení (je moc přeposilované).
Nejlépe je mu na dálnici, kde se Maxima vyznačuje nadprůměrným tichem, že až máte pocit jízdy tak o 30% pomalejší než ve skutečnosti.

Platí zde ale stejná zásada jako u většiny velkých rychlých aut: lépe zrychlí než zabrzdí - je potřeba s tím počítat.

Motor je neuvěřitelně pružný a kultivovaný (volnoběh pouze 650 ot/min, bez vibrací), táhne plynule od 1500 ot/min. do omezovače který vám zkazí zábavu tak někde okolo 6700 ot/min. (Bez něho by měl motor velkou chut poznat i vyšší otáčky!)

Doporučuji každému kdo chce jezdit v technicky vynikajícím nenápadném voze a sem tam na dálnici (v Německu samozřejmě!) ztrapnit kdejaké to BMW 530D!!!

Závady a opravy na autě

Žádné, stačí běžná údržba, kvalitní olej každých 15t. km, filtry a svíčky s platinovými hroty (90t. km).

Jedinou závadou byl přirezlý zadní brzdový třmen, což bylo asi způsobeno dlouhodobým stáním vozidla než jsem jej zakoupil. Vyměnil jsem těsnění pod brzd. válečkem (asi 600Kč) a bylo opraveno.

Dával jsem též nový akumulátor. (bohatá elektronická výbava a silná audiosoustava snadno způsobí jeho vybití)
<
Přejít na standardní verzi stránky »