Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1.2 HTP 47 kw

“Koncern VW by se měl začít učit od asijských výrobců ...”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1.2 HTP benzin 
  • Stav km při koupi: 5 km 
  • Stav km nyní: 24 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8-9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 6.6
Ježdění je cca přímo úměrné naladění a motorizaci. Je velice měkce naladěn podvozek i brzdy. Brzdy nastupují hodně pomalu a pozvolna, zas tolik nebrzdí. U Fabie RS stačí zašimrat a už brzdí. Při vyšší rychlosti (stačí 140 na dálnici) a při prudkém brždění brzdy vadnou, pálí se a smrdí.

Příšerná akcelerace od 80 km/h. Ve městě jakž takž ujde. S Fabií 1.4 TDI při 160 km/h do kopce skvěle táhne a dokonce i zrychluje! U HTP je to naopak. Nicméně, zpřevodování a akcelerace ve městě je mnohem lepší než Fabia 1.4 benzín.

cca 10000 km trvalo než si sedla spojka, bylo dost obtížné ji vychytat, aniž by se při rozjíždění vyšplhaly otáčky pod 2500-3000 otáček.

Nehorázná spotřeba. S lehkou nohou nohou 6.8 l/100 km, economy run 6.2 l/100 km. Normální ježdění 8-9 l/100 km. Na dálnici při 130 km/h 12 l/100 km. Na dálnici při 165-170 km/h 14 l/100 km. Při úplně naloženém autě (4 lidé + bagáž) po dálnici se 160 km/h dokonce 16 l/100 km. A to je prosím tříválec!!!

U Fabie 1.4 TDI jsem měl maximální spotřebu 8 l/100 a to prosím, při hodně agresivní a spotrovní jízdě. Jinak se s 1.4 TDI dalo jezdit bezproblémů za 4.5 l/100.
Strýcova Audi A6 s 2.4 benzínem a nohou téměř na podlaze žere 12-14 l/100 km, ale to je jiná třída (jen pro srovnání).

V interiéru mi vadí málo místa pro nohy. Má pravá noha se nemá kam opřít, střetává se s končícím středovým panelem. Chtělo by jej protáhnout až dolů.

Sedačky vcelku pohodlné, ale člověk se v nich hodně potí (možná je to jen můj případ). Vzadu pro 3 pasažéry téměř nepoužitelné, pokud nejsou děti.

Ve výbavě je manuální klimatizace - při vedrech 39°C zchladí "jen" na 25-27°C. ASR je dobrý pomocník, často jej potřebuji, srovnává auto na silnici při nesnázích. Tempomat po rovné silnici jede bezproblémů, ale jakmile je malé stoupání, začne se dusit a ztrácí rychlost - to už je lepší šlápnout na plyn a do kopce zrychlit.

Krásná řadící páka, dobře se drží. Řazení probíhá bez problémů, vyjímečně až na ten 2. stupeň.

Po zajetí, cca po 15000-18000 km se na rovině (popř. mírné klesání) dalo vymačkat tachometrových 185 km/h.

Odhlučnění odpovídá motoru a ceně. Při vyšší rychlosti je třeba mít hodně nahlas puštěné rádio :-)

Závady vcelku podobné jako u 1.4 TDI, přesto bych raději znovu bral 1.4 TDI - jediná výhoda: ekonomika provozu (i přes vyšší pořizovací cenu).

Shrnuto: pokud někdo jezdí opravdu málo, mohlo by se vyplatit, jinak nebrat! Na Fabii je opravdu nejnutnější minimum 1.4 motor. U příštího auta dost silně zvažuji, že půjdu do Hyundai Accent 1.5 diesel (ekonomika provozu, pořizovací cena a bezkonkurenční výbava). Škoda ano, ale jedině něco většího než Fabie a hlavně se silnějším motorem.

Závady a opravy na autě

Rádio často zlobí, při jakékoli naladěné frekvenci šumí, jako by byl špatný signál. Možná je to drátama někde na cestě.

Při agresivnějším ježdění po pražských "kostkách" vyplivává elektronika. 3x se mi stalo že totálně vyflusnul posilovač řízení. Po vypnutí a zapnutí vše OK. Mimochodem, to samé se mi stalo i s Fabií 1.4 TDI.

Často svítí kontrolka poruchy výfukových plynů.

Na technické mi řekli, že jednou byla nádrž přečerpána, ale žádná závada to nebyla.

Občas zlobí zařazení 2. stupně, kolečka se pěkne rvou.

U Fabie 1.4 TDI mi elektronika svítila kontrolky na různé chyby, přitom chyba nebyla žádná. Ani při opakované návštěvě v servisu si s tím nevěděli rady. Prý to byl asi zmetek, nebo náhodou nějaký vadný kus. Jinak bylo vše OK.

Od prodejce dodaný Defend lock fungoval prvních 14 dní. V záruce byl vyměněn a potom vše OK.
<
Přejít na standardní verzi stránky »