Zavřít recenzi

Lancia Thema 2 i.e. Turbo

“Velký, bezpečný, pohodlný a splehlivý vůz.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1992 
  • Typ motoru: 1995 
  • Stav km při koupi: 120 000 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.4
Vzhledem k tomu, že Themu jsem vlastnil již předtím, (diesel, starší typ) moje volba byla jasná.

Tak velký luxusní vůz za ty peníze od jiné značky nepořídíte. Tentokrát jsem zvolil benzínovou verzi s turbem. Trošku jsem se obával spotřeby, ale skutečnost mě mile překvapila. Zastánci moderních, kulatých tvarů sice nebudou šetřit posměšky, ale osobně si myslím, že italové předběhli dobu a nadčasový design se mnohým bude líbit i za pár let.

Obrovský vnitřní prostor, nebroušená kůže, pravé dřevo, digitální klimatizace, bohatá el.výbava včetně el.sklápěných zrcátek, to vše napovídá, do které třídy tento vůz zařadit. Ovšem Thema není žádný "vypasený těžkotonážník", naopak dynamika vozu je vynikající, hodnoty 185k/314Nm/1400kg dávají tušit, že drtivá většina řidičů uvidí výraznou chromovanou masku vozu pouze ve svém levém zpětném zrcátku.

Měkce nastavený podvozek možná u někoho vyvolá pocit nestability při sportovní jízdě, ale nutno podotknout, že přes všechny pocity auto dobře drží stopu i na samé hranici adheze.

Brzdy jsou dimenzovány s velkou rezervou, nevadnou ani při častém, dlouhém a prudkém brzdění a navíc jim vypomáhá ABS.

Ale abych nepřechválil,Thema má jednu obrovskou chybu, zásadně nerespektuje pravidla silničního provozu a denně dokazuje našim zákonodárcům, co si myslí o jejich stupidním výplodu, zvaném silniční zákon :o))).

Závady a opravy na autě

Při koupi auta jsem se potýkal se zanedbaným stavem a různými jako úpravami "odborníků". Ale stačilo trošku peněz a času a auto je jako by sjelo z linky :o))

U italských aut trpí elektroinstalace a motory vyžadují kvalitní olej a jeho pravidelné výměny. Často jsem se setkal s negativními názory na životnost motoru, ale téměř vždy se jednalo o následek snahy ušetřit pár korun koupí nekvalitních olejů.

Koroze, díky zinkování a pravidelné péči, je neznámým pojmem. Případný zájemce o koupi tohoto vozu by si měl dát pozor, zda jsou na místě gumové zátky otvorů pro údržbu dutin.

A elektroinstalace? Stačí starý, dobrý konkor a jednou za čas prostříknout kontakty.
<
Přejít na standardní verzi stránky »