Zavřít recenzi

Ford Mondeo sedan GLX

“Jsem spokojený, benzínové Mondeo 1999 a 2000 je dobré auto za celkem málo peněz.”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 2,0 16v LPG 
  • Stav km při koupi: 185 000 km 
  • Stav km nyní: 260 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 11 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.6
Auto jezdí s minimálními náklady na údržbu a servis, nikdy mě nikde nenechalo. Dostupnost a cena dílů přijatelná.

Motor 2,0 vysoká spotřeba ve městě, na dlouhé cesty ok (LPG to kompenzuje). Jinak odhlučnení motoru dobré, výkon i průběh točivěho momentu odpovídá zaměření na dálnice a dlouhé cesty.
Převodovka má delší převodové stupně (+spotřeba a nízké otáčky na dálnici, -jízda ve městě).

Podvozek velice klidný i ve vysokých rychlostech, i zhoupnutí v zatáčce v rychostech kolem 200 km/h auto nevyvede z klidu. Vždy víte co auto udělá, přechází plynule do smyku, což se dá lehce korigovat. Na táhlé rychlé zatáčky neutrální až lehce přetáčivé, rychlá změna směru jízdy = mírná nedotáčivost.

Podvozek je poměrně tvrdý, díry mu moc nesvědčí, přenos hluku je vcelku značný.
Brzdy až na výše zníněné závady jsou účinné s rovnoměrným nástupem brzdného účinku, vadnutí až při opakovaném vysokém namáhání. (vzadu jsou bubny, proč?!)
Řízení je výborné! Tužší a citlivé s dobrou zpětnou vazbou.

Interiér nevrže, plasty nadprůměrné a zpracování taky. Znám lepší. Co se týče sedadel, jsou výborná! Mají dostatečné boční vedení, jsou přiměřeně tuhá a poskytují uvolnění a oporu.

DOPORUČUJU NA DLOUHÉ CESTY! NEKUPUJTE MONDEO DIESEL!

Závady a opravy na autě

Žádná porucha typu "někde mě to nechalo" se nekonala.

Výměna vodní pumpy asi na 200 000 km.

Výměna kotoučů přední nápravy na 195 000 km - jeden prasklý - nyní se to objevilo podruhé, zase na stejné straně - nemoc! nevím jestli špatná konstrukce nebo nadměrné namáhání.

Nyní bylo potřeba vyměnit ložisko (SKF) kola na přední nápravě, nové cca 1500,- Kč bez práce.

Dochází k vymačkání silentbloků na stabilizátoru zadní nápravy - oprava levná.
<
Přejít na standardní verzi stránky »