Lancia Dedra ie
“Zklamání.”
- Rok výroby: 1992
- Typ motoru: 1600
- Stav km při koupi: 160 000 km
- Stav km nyní: 180 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
2 roky
- Průměrná spotřeba: 8- 10 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Čekal jsem víc. "Italský Mercedes" je více italský, a méně Mercedesovský... Podvozek dobře drží, ale je příliš tvrdý. Sebemenší nerovnost uštědří karoserii pořádnou ránu. Palubní deska má hezký design a je vykládaná pravým dřevem, ale neustále povrzává a lupe. Sedadla jsou pohodlná, ale na zadních místech je zoufale málo místa nad hlavou. 185cm vysoký člověk již dře hlavou o strop. Kufr je velký, ale díky krátkému víku velmi málo využitelný. Objemnější věc by se sice vešla- ale neprostrčíte ji.
Motor má chabý výkon 55kW, tak to výrobce doháněl kratším zpřevodováním: Výsledkem je že na dálnici ve 130 točí motor přes 4000ot- což se už docela solidně projevuje na hluku. Na volnoběh se z motoru ozývají strašné pazvuky: Cosi tam skřípá a píská jako by se to chtělo rozpadnout. Taky se to při popojíždění v kolonách přehřívá. Nepomohla ani výměna termostatu.
Nemám z toho auta moc dobrý pocit. Na delší cestu si raději od známého půjčuji o 5 let starší Ford Sierra...
Závady a opravy na autě
Ano. Menší, ale neustále...
Výměna obou předních čepů s rameny. Cca 8.000,-.
Oba zadní tlumiče: Cca 4000,-.
Termostat: 800,-.
Čidlo spínání ventilátoru: 500,-.
Rozdělovač + semering: 1000,-.
Svíčky: 600,-.
Ještě mě čeká výfuk... Na to, že s autem najedu asi 10 tisíc ročně, a kupoval jsem jej ve "výborném" stavu- to tedy není žádná sláva. Naštěstí drtivá většina dílů jde sehnat z Fiatu Tipo/Tempra. Spolehlivost tedy není zrovna silnou stránkou. Úplně stát mě ještě zatím nenechalo.