Zavřít recenzi

Alfa Romeo 164 2.0 V6 TB Super

“Elegantní dáma s dynamikou mladších se odmění za dobrou péči.”
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 2.0 V6 turbo 
  • Stav km při koupi: 84 000 km 
  • Stav km nyní: 91 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.4
Alfa 164 je velké auto pro sportovní rodinu, které nevadí, že velký kufr (505cm2) nelze zvětšit sklopením sedaček (jen tunel pro lyže nebo třeba křovinořez). Po předchozím čtyřvílci s dvěma svíčkami na válec (twinspark) jsem pořídil objemem nevelký, zato přeplňovaný šestiválec v provedení z posledního modelového roku.

164ky jsou nedoceněná auta, pokud nebyly zničené předchozími majiteli a neprofesionálním servisem, poskytují plný komfort (např. kompletní el. ovládání kdečeho včetně automatické klimatizace), výtečné jízdní vlastnosti a na svou váhu (u posledních modelů) i skvělou dynamiku, což platí o mém turbu zvlášť.

Koupil jsem kousek původem z Itálie, až na pár stop drsnějšího zacházení byla jako nová, dveře lícují a zavírají se skoro samy, motor pracuje kultivovaně (až na zmíněné cvakání) a je dynamický až až, převodovka OK, interiér až na díru od cigára (ach jo!) perfektní, klima plně funkční.

Moje Alfa má už skvělénové anatomické sedačky použité i v následném modelu 166. Na údržbu není pro staší modely vhodné využít služeb autorizovaných servisů - jsou obvykle vybaveni a naučeni na nové modely, proto jsem si našel kvalitního servismana specializovaného na italská auta a jsem spokojen.

Kdo se s udržovanou alfou sveze, tomu se pak nechce přesedat jinam a elegance karoserie a interiéru, jakou mají Alfy, se jen tak nenajde - inu italští mistři stylisté! Většinou jezdím plně naložený s rodinou, přesto mi málokdo stačí v dynamice - prostě noblesní i sportovní jízda!

Alfa se mi odměňuje za péči, kterou jí věnuji, aniž by mi trhala kapsu - jezdím svižně za 10 litrů 95oktanového naturalu.

Závady a opravy na autě

Předchozí majitel využíval naplno výkon, a tak byla před smrtí spojka a sjeté přední kotouče a destičky a poničené silentbloky na předních a zadních ramenech. Oprava nebyla drahá.

Tradičně je po smrti stavový multifunkční displej, je to vyjímečná genetická vada téhle Alfy.

Nekomunikuje a nefunguje centrální jednotka ABS, asi je třeba očistit ukostřovací kontakty. Začínají být slyšet rozvody - po výplachu motoru budou asi vůle na vačkách. Jinak spolehlivost bez poruch.

Žádné vrzání, jen klepání přiliš volně upevněného víka palubní přihrádky - snadné řešení nalepením gumového profilu za pár korun.
<
Přejít na standardní verzi stránky »