Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto není žádný závoďák , ale to , co od auta pro praktické rodinné záležitosti požaduji , to splňuje. Navíc jezdím denně do práce cca 30 km a 30km zpět , takže jsem musel oželet pořízení auta , které by mi třeba bylo blíže , ale které bych jak údržbou tak i spotřebou nebyl schopen "uživit".
Ze "závad" do současné doby mohu jen uvést to , že mi začala parádně vrzat sedačka . Nevím čím to je , ale při jakémkoliv sebemenším pohybu , změně směru jízdy , mírném zhoupnutí na silnici apod. ta sedačka velmi hlasitě vrže (asi jako stará pružinová křesla , ale intenzivněji) . Pokud někdo ví , co s tím , poraďte.
Jinak o designu nemá cenu asi moc hovořit , každý má jiný vkus . Já bych třeba ještě zjemnil přední část vozu , především nárazník stále ještě vypadá jako "radlice k buldozeru" ( i když po faceliftu ročníku 2005 se to přece jen trochu vylepšilo ...mám provedení r. 2005 :) ) . Pohled zezadu je poněkud strohý , zadní dveře combi jsou velmi "nudné" . Boční pohled zboku je ucházející , navíc v mé barvě pískové metalízy je docela i pěkný , k lepšímu vzhledu kombi pomáhají hagusy. vnitřní design je až "německy" strohý , bez nápadu , avšak docela účelný. Palubní deska před spolujezdcem - to je ukázka naprosto chybějící fantazie , odkládací místa by mohla být o něco bohatší. Vnitřní prostor pro posádku je průměrný , velikost kufru combi je velmi slušná , přesto však menší než třeba u Felicie kombi.
Motor 1.2 12V , 47 kW docela ujde . Bohužel na spotřebě je hodně znát jakákoliv změna oproti "základním" podmínkám provozu : po rovině spotřeba ucházející, ovšem už mírná stoupání dá o sobě na spotřebě vědět ( já bohužel jezdím převážně v kopcovitém terénu) , každý kilogram navíc rovněž zvyšuje docela dost spotřebu , nemluvě o rozdílech letní - zimní provoz - tam to skáče v řádech litrů na 100km , zapnutí klimatizace = min. o 0,6 - 0,7 l/100 km ...a při jízdě do prudšího kopce klima raději vypínám , motoru ubere dost na výkonu. Chápu však , že se bavíme o "malinkém" tříválcovém motoru s výkonem 47 kW. Tam se prostě projeví jakákoliv změna oproti ideálním podmínkám mnohem výrazněji , než třeba u 2 litrového motoru s 100 kW nebo u 2,5 litrového TDi-čka.
Rada pro ty , co si chtějí vybrat Fabii 1.2 HTP hlavně kvůli "nízké" spotřebě: POZOR! Velmi hodně záleží na tom , kdo s tím jezdí a jak s tím jezdí. Určitě by se našla i úspornější vozidla .
Přesto všecno , že auto není nijakým extrémem , vybočujícím z řady extravagancí , stálo již někomu za to , aby mi je řádně poškrábal a nakopl dveře (neee , že by to bylo přímo kvůli mě...Favorita , co jsem měl předtím , mi nikdo "nevylepšil"). Takže i takovéto auto dokáže být předmětem závisti - to jen pro ty , co obdivují své Alfy Romeo , Subaru , Audi , BMW apod. :)
Další poznatky doplním třeba v budoucnu...