Zavřít recenzi

Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDi PD 74kW

“Vychytaná auta - až na to moje :)). ”
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1.9 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 15 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6.7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 7.4
Jezdil jsem pár let se služební Oktávkou - hatchback, 1,9 TDi 66kW - a byl jsem s ní náramně spokojený, takže když jsem potřeboval vyřešit otázku rodinného vozu, šel jsem na jistotu - jen jsem z praktických důvodů volil kombíka.
Nechtěl jsem dát za auto víc než 1/2 milionu, takže jsem se musel spokojit se starou verzi - ještě se kupodivu vyrábí - ve verzi Tour.

Venkovní design, interiéry, komfort uvnitř - pro mě více méně žádná změna a vše pro mou potřebu naprosto dostačující.

Jízdní vlastnosti - nárust výkonu díky o 8kW silnějšímu motoru jsem nijak neregistroval, co se hlučnosti motoru týče, myslím, že slabší motor byl klidnější, ale s tím prý se má u motoru PD (systém čerpadlo-tryska počítat). Nový vůz možná o něco lépe akceleruje, zato při rychlostech okolo 140-150 km/hod, se mi živější jevila Oktávka se slabším motorem, stačilo lehce ťukat na plyn a starší Oktávka tu 150-ku držela, teď musím celkem slušně přišlapávat, aby mi rychlost neklesala. Zkoušel jsem i maximálku, papírových 190 Km/hod jsem po rovině vytáhnul a nějaká rezerva tam ještě určitě byla.

Velkým zklámáním je pro mne ale spotřeba nového auta, už mám najeto skoro 15.000 km, ale srazit spotřebu pod 6 litrů na krátké trati do práce (asi 25 km) je téměř nadlidský výkon, a to nejezdím nijak agresivně, většinou tak 10 max 15 km nad povolené limity a z větší části po dálnici.

Ptal jsem se na to v servisu, částečně prý za to může klimatizace, kterou mám teď automatickou a nechávám ji automaticky pracovat. Dále mi doporučili počkat, až najedu 20-30 tis. km a motor si už úplně "sedne". Pak že to vyhodnotí.
Mám strach, že to není samo sebou. Se starou károu jsem jezdil bez problému za 5 l, teď je to sice kombík, o něco silnější motor, klimatizace, možná i hagusy na střeše něco přidají, ale mých průměrných 6.7 l/100 km je na tohle auto přece jen moc.

Závady a opravy na autě

Závažnější porucha - po déletrvajícím dešti jsem občas našel loužičku vody na koberečku pod sedadlem u řidiče. V servisu to údajně odstranili (vadná nebo odchlíplá folie ve výplní dveří), ale moc tomu nevěřím - čekám na další vydatné přeháňky ... :)).

Jinak drobnosti jako zadrhávající klika na 5. dveřích, drnčící plexi na krytu budíků, nefunční osvětlení kufru - odstraněno během návštěvy v sevisu, ale přece jen - nepotěší to.

A dále vysoká spotřeba - zatím nevyřešeno.
<
Přejít na standardní verzi stránky »