Ford Scorpio Combi
“Limuzína jak má být.”
- Rok výroby: 1995
- Typ motoru: 2,0 DOHC 16V
- Stav km při koupi: 131 000 km
- Stav km nyní: 156 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
2 roky
- Průměrná spotřeba: 8 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, auto sedí jak přibyté (s vyjímkou sněhu a náledí). Cestování vyšší rychlostí (cca 200km/h) je vcelku příjemné, auto sedí (s vyjímkou vyjetých kolejí), komfort je výborný, sedačky široké, všude je spousty místa, dokonce i vzadu.
Automatická klimatizace a šíbr dodávají komfortu i luxus. Délka "čumáku" vozidla dává pocit neohroženosti, čemuž napovídá i váha (cca 1750kg).
Čelní střet Scorpio vs Favorit = prasklé sklo vs 4 mrtví (to se opravdu stalo).
ABS poslední generace je velmi povedené, TCS nejen ubírá plyn při prokluzu, ale i automaticky přibržďuje prokluzující kolo. Auto je nabité elektronikou a senzory, bohužel se o ně musí člověk preventivně starat. Světlý interiér dodává automobilu exkluzivitu, zároveň i problém s náhradími díly interiéru.
Náhradní díly kromě spojky (hydraulické vypínací ložisko) a dílů hlavy motoru jsou velmi levné a běžně k sehnání. Auto i bez katalyzátoru projde emisemi (má 2x lambda sondu).
Nutné jsou preventivní prohlídky a čištění senzorů a spojů vč. pojistkové skříňky.
PATS systém uzamykání auta - automobil lze uzamknout tak, že nelze otevřít zevnitř - pouze zvenčí klíčem nebo ovladačem.
Závady a opravy na autě
Auto jsem koupil již s některými závadami, které jem neodhalil při koupi - trošku škubala spojka při rozjezdu a hlučelo nějaké ložisko, doteď nevím kde.
První problém nastal asi po 100km jízdy - zlomil se výfuk hned za katalyzátorem, avšak stav výfuku je vynikající, originální výfuk je téměř bez koroze. Výfuk zavařili v servisu, avšak po dalších cca 100km znovu zlomený, tentokrát již na dvakrát. Důvod: utžený držák výfuku na převodovce. Opraveno, zavařeno, nyní bez potíží.
Další problém nastal cca po 10.000km - zřejmě porucha termostatu způsobila přehřátí hlavy, která popraskala na 5ti místech. Přesto auto jezdilo výborně, akorát zřejmě jako následek průsaku vody se ucpal výměník topení. Pak utekla náplň klimatizace (špatný těsnící kroužek asi za 2,- Kč). Hlava = 4.500,- Kč, práce + nové těsnění (pod hlavu, pod oboje parohy, šrouby do hlavy atd) cca 10.000,-Kč.
Další problém opět asi po 10.000km - škubající spojka se rozhodla, že přestane řadit. Auto jsem odtáhl, ale po vychladnutí opět řadilo bez potíží. Po odvzdušnění a výměny brzdové kapaliny najelo cca dalších pár tisíc km, pak jsem se rozhodl zkontrolovat stav v servisu. Rozebrání a výměna topení + výměna převodovky (4.500,-Kč) + nové ložisko do klikové hřídele (850,-Kč) + výměna těhlice a pružiny v předním kole (najel jsem v 100km/h na dělící pás tramvaje) celkem cca 12.000,-Kč.
Výměna předních kotoučů cca 1200kč, výměnu jsem si udělal sám (jednoduchá).
ABS přestalo fungovat někdy po závadě hlavy, zřejmě špatné čidlo.