Zavřít recenzi

Opel Astra Classic II (Astra-G)

“Prostorný, hezký, kvalitní.”
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1,4 Ecotec 
  • Stav km při koupi: 5 km 
  • Stav km nyní: 1 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.0
Už asi půl roku jsem uvažoval o pořízení nového vozu. Nejsem výlučným zastáncem nějaké značky, možná trochu patriot (Škoda). Původně jsem měl v plánu koupit mírně ojetý vůz (předváděcí ...), ale nakonec to vyhrál vůz nový, po špatných zkušenostech s ojetinami.

Výběr jsem měl poměrně úzký, vzhledem k rozpočtu (max 350KKč). Nakonec jsem zůstal u rozhodování mezi Fabií Combi, novým Accentem CRDi a Astrou Classic Hatchback. Accenta jsem vyloučil po návštěvě prodejny (kvalita provedení, interier a pouze sedan se špatným přístupem do kufru (kočár). Fabii Combi jsem mohl mít ve výbavě Elegance za 300KKč s motorem 1,2HTP. Motor HTP, po zkušenostech se služebními vozy, mě vyloučil z výběru také Fabii. Nakonec jsem se rozhodnul pro Astru. A zatím rozhodně nelituji.

Vzhledem k ceně je to podle mě nejzajímavější auto, které lze momentálně koupit. Přitažlivý, elegantní design, kvalitní provedení jak exterieru (lak, slícování dílů ...), tak interieru (kvalitní, měkké plasty, vše perfektně sedí, strohý, ale elegantní vzhled palubní desky, dobře rozmístěné ovladače atd.). Vnitřní prostor špičkový, hlavně na zadních sedadlech. Přední sedadla dobře tvarovaná, příjemně tvrdá a pohodlná pro delší cesty. Za 340KKč jsem dostal vůz plně vybavený (bez CD, litých kol) s klimatizací a metalickým lakem. Kufr na hatchback více než dostatečný.

Jízdní vlastnosti perfektní, auto sedí jak přibité. Perfektně odhlučněné. Motor 1,4 66kW neni v nižších otáčkách příliš živý, ale nad 3,5t ot. je svižný. Na druhou stranu tahne i na pátý převodový tupeň i do kopce.

Řazení jde lehce a přesně, pouze je trošku o zvyku poznat zařazený neutrál. Brzdy reagují dobře (oproti škodovkám, renaultům je brzdový pedál hodně tvrdý).

Uvidíme jak to bude se spolehlivostí a úsporností během delší doby, ale věřím je vůz nebude mít problémy.

Závady a opravy na autě

Rachocení z palubní desky při určitých otáčkách.

Jinak žádné (ještě aby ano u nového !!! :-).
<
Přejít na standardní verzi stránky »