Zavřít recenzi

Peugeot 306 XS 3.dv

“Super auto, které stále dokáže zaujmout!”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 2.0 HDi 66kW 
  • Stav km při koupi: 123 000 km 
  • Stav km nyní: 130 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.0
Nejprve jsem pátral po nějaké šikovné Alfě 156 nebo 147 JTD, ale ceny byly stále vysoké za nějaký solidní ročník a stav. Pod ročník 2000 opředen tajemstvím jsem nechtěl jít po tom co jsem četl zdejší nechvalné články.

Po ůvaze se jako solidní volba jevila stále populární 306 po faceliftu s HDi-čkem, které se dodává do současných nových modelů,leč s vyšším výkonem.

S autem jsem maximálně spokojen. Spotřeba okolo 5,2 l/100km ve smíšenem režimu. Solidní zátah od 2000-3000 ot/min. Velice atraktivní design společně s 16" elektrony a černým lakem, sportovní paket S16, čirá optika. Interiéru se nedá nic vytknout. Skvělé sportovní a pohodlné sedačky. Je to sice 3-dveř ale bežně nás v tom jezdí 4-5 dospělých a zatím nikdo neprotestoval.

Závady a opravy na autě

Po zakoupení bylo nutné vyměnit rozvoďák ( cca 1 400kč ) Dále pak přední a zadní koutouče společně se všemi destičkami ( zhruba 4 500kč ). Tohle považuji za běžnou ůdržbu při zakoupení staršího vozu.

Sem tam mě trápí malinký nedostatek kontrolky předních airbagů. Při přejetí přes nerovnost začne blikat. Stává se to zřídka. Byl jsem na diagnostice v Peugeotu a všechny čtyři airbagy jsou plně funkční. Podle menší rešerže na stránkách Peugeot Clubu a zkušenostech některých mechaniků to je zapříčiněno čidly pod oběma předními sedadly kde jsou konektory od ŘJ zasazeny a mírný otřes způsobí blikáni kontrolky (např. žel.přejezd, menší díry na vozovce atd.). Lepší způsob je konektor očistit a připájet natvrdo. Pak už je to v pořádku.

Při zapnutí klimatizace začne několik vteřin blikat kontrolka "STOP" , bylo zjíšteno že je to způsobeno při pomaluběžných otáčkách ventilátoru - bylo zjíšteno špatné relé u ventilátoru spolu s vysokým odběrem proudu při současně zapnutých světlech a rádiu.

Jinak se nevyskytují žádné problémy.
<
Přejít na standardní verzi stránky »