Zavřít recenzi

Fiat 126

“Tyhle vozítka jsou především srdeční záležitostí...”
  • Rok výroby: 1987 
  • Typ motoru: 650 
  • Stav km při koupi: 50 000 km 
  • Stav km nyní: 60 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5-6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.6
Podle mého názoru je to dobré a levné auto. Jak již bylo zmiňováno v mnoha předešlých recenzích ceny náhradních dílů jsou opravdu zanedbatelné. jen zkuste koupit půl nového motoru za 2000,- !! Konstrukčně je to velmi jednoduché auto, opravy tak zvládne každý kdo má trošku času, potřebné prostory (jakože maluch moc místa nezabere), vybavení (10, 13 a 17 klíč, kombinačky a kladivo když něco nepůjde :) ) no a trošku zručnosti.

Něco málo k bezpečnosti: Lidi, co něvěří, že je maluch bezečný, ať prohledají internet nebo dají na mé zkušenosti. Kolik aut bylo smeteno na železničních přejezdech? A kolik lidí z toho vyvázlo? Vím o člověku, kterému se tohle přihodilo v Maluchovi, vlak ho nabral z levé strany (naštěstí tam nebyl spolujezdec) několik stovek metrů ho prostě tlačil před sebou, chlápek se prostě projel a pak jednoduše po svých vyšel z auta. Autíčko bylo sice na odpis, ale z fotek usuzuju, že ani ten spolujezdec by nedopadl tak špatně. S tímhle je to prostě fyzika. Je to neskutečně lehké auto, které (narozdíl od trabantu) nepostrádá ani nějakou tu pevnost. Nevím, jak je tomu při čelním střetu, to asi nebude nic moc, ale vím opět o dalším případu, kdy při průjezdu křižovatkou se střetl Maluch bočně se Škodou Octávia (ta nedala přednost a a čelně smetla malucha. Maluch měl rychlost 100 km/h, Škoda cca 80 km/h. Osádky obou vozů sice skončily v nemocnici (jak taky jinak), ale přežili to všichni a více méně se stejnou vážností zranění.
Skutečně nedůvěra k bezpečnosti pramenící z malých rozměrů auta není zas až tak opodstatněná.

Závěrem už musím jen konstatovat, že můj předešlý vůz bylo taky kvalitní „prdítko“, ale spokojen s ním jsem byl též. Jsem prostě nenáročný člověk, kterému se líbí malá auta a který hoooodně hledí na finance. Obě auta jsou z tohoto pohledu ideální, zejména kvůli povinnému ručení jsem šetřil nemálé částky každý rok! Když k tomu připočtu dostupnost a cenu náhradních dílů, k tomu ještě skvělou spotřebu mám rovnici ve které jsou jenom plusy. Navíc mám celkem jistotu, že s autem žádný zloděj neodjede ikdyž nechám klíčky v zapalování.

Prostě bezstarostné a suprové poježděníčko!

Závady a opravy na autě

Hned po koupi jsem měnil válce, písty, pístní kroužky, kompletní rozvody, přerušovač rozdělovače, startovací lanko.

Seřídil karburátor a předstih a vyměnil zapalovací kabely.

Instaloval jsem navíc benzinový filtr.
<
Přejít na standardní verzi stránky »