Hodnocení a zkušenosti s autem
Vyrobený 12/1989 se stal po cca 10 letech a koupi fabie combi čistě mým vozidlem. Zprvu bylo zamýšleno ho po roce až dvou prodat, ale přesvědčil mě, že si to nezaslouží ani v nejmenším. Po zmíněné generálce, která komplet přišla na cca 20 tisíc je z něj spolehlivé, vzhledem k vnějším rozměrům celkem prostorné, nenáročné vozidlo. Plná STK do 06/2008 bez připomínek.
Udržovaný zvládne jet i nadoraz tachometru, ochotně jde i do otáček, spotřeba se pohybuje průměrně kolem šesti litrů při standard jízdě. Seřízený v případě potřeby ujede kdejaké papírově silnější popelnici, obzvlášť na zatáčkovité, akcelerační nebo zabordelizované silnici.
Snese bez potíží průjezdy polňačkami, přes retardér taky není problém projet celkem svižně.
Bertoneho design, užitečnost a minimální náklady ať už na provoz nebo náhradní díly dělají ze Škody Favorit 136 fajn druhé auto kdykoliv po ruce. S bonusem je povinné bručení kolem 2400kč/rok.. celkově s rozprostřenými náklady na údržbu
Pozor ale na odpadky s motorizací 135. Mají výbrusy v pístech, nižší kompresní poměr, výkon i točivý moment, naopak mají větší spotřebu a větší tolerance, což nahrává prouchám. A pozor na roky 91-92.. to auta montovala kdejaká verbež a je to na nich znát nejenom rezatým květem.