Zavřít recenzi

Honda Jazz 1,2i Cool

“Nejlepší malé/velké auto, jaké jsem poznal.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1200 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 27 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5,9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.2
Hondu Jazz v provedení Cool jsme koupili manželce před rokem. Čekáme rodinu, takže to mělo být její auto na ježdění s dětmi. Souhrou okolností jsme museli prodat auto, se kterým jsem jezdil já, takže mi Jazz posloužil jako náhrada. I přesto, že jsem byl dosud zvyklý jezdit s většími auty, nemohu si jej vynachválit a protože se blíží termín porodu, bojím se, že jej budu muset ženě vrátit! Neskutečně rychle mi přirostl k srdci a to i přes drobné nedostatky, které jsou ale v poměru se všemi klady zanedbatelné.

Koupi auta jsme řešili ryze prakticky. Musel se do něj pohodlně vejít náš velký pes, kočárek, dítě se sedačkou, příp. malý nákup a samozřejmě řidička :-) Díky chytrému řešení odklápění zadních sedáků jsme problém psa vyřešili opravdu rychle a řekl bych, že i naší psí slečně se velice zalíbilo, že to do auta nemá vysoko, je v přímém kontaktu s pánečky a může je kdykoli oblíznout, což jsou její velmi důležité potřeby. Když psovi uvolníme větší sedák, na zbylém můžeme pohodlě ukotvit sedačku i s dítětem. Kufr, který není na pohled velký, je schopný pohltit námi zakoupený kočárek a to i s korbou! Sice tímto počinem kufr vyřadíme ze hry, nicméně hluboký kočár budeme vozit relativně krátkou dobu, takže se tento drobný nedostatek po čase vyřeší. Drobný nákup se při plně naloženém autě skončí na předním sedadle, ale přiznám se, že tato varianta plného vytížení naší Pampelišky, jak jsme Jazz důvěrně pojmenovali, se bude vyskytovat jen ojediněle, pokud vůbec.

No a teď technika.

Mé první dojmy nastartoval pocit, že auto velice důvěrně znám už při první jízdě. Řízení je velmi přívětivé, ovládací prvky po ruce a přesně tam, kde bych je čekal. Posed je pohodlný, až člověk získá pocit, že sedí v daleko větším voze. Motor 1,2 není žádný závoďák, ale vzhledem k účelu vozu je opravdu dostačující. V některých situacích jsem byl dokonce překvapen jeho chutí do života. Rychlostní strop pro bezpečný pocit z jízdy je někde kolem 130-140 km/h. Při rychlosti nad 150 km/h již máte pocit, že se řítíte rychlostí 250 km/h...
Podvozek je z mého pohledu jedinou slabinou, ale musím opět podotknout, že vozítko není určeno k závodění a při běžné jízdě ve městě či po dálnici plní svoji funkci výborně.

Jinými slovy - těžko se s ním budu loučit...

Závady a opravy na autě

Vzhledem ke stavu ujetých kilometrů jsme žádné závady nezaznamenali. Dle zkušeností ostatních majitelů tohoto skvělého vozítka očekávám první vlaštovky závad způsobených opotřebovaním některých běžných součástí někdy kolem 200.000 km.
<
Přejít na standardní verzi stránky »