Zavřít recenzi

Opel Astra 1,7 TD Caravan

“Nízkorozpočtové spolehlivé věčně korodující auto”
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1,7 TD 
  • Stav km při koupi: 210 000 km 
  • Stav km nyní: 245 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

2
 
Hodnocení celkem 5.4
Astra je mimořádný vůz pro lidi co mají hluboko do kapsy. Už koupit se dá levně, spotřeba je přímo skvělá - dá se i pod 5 litrů, a nejlepší jsou ceny ND, takový ty spotřební věci, filtry atd., jsou snad levnější než na Škodovku - alespoň dieselovou. Přitom odtahá neskutečný množství nákladu, při zatížení ani moc neroste spotřeba, vyššímu podvozku nevadí horší cesty a nenechá vás nikdy ve štychu.

Motor je vyloženě povedenej, netluče jako V W, perfektně startuje i za -25°C, ani po překročení čtvrt milionu nebere olej, postrádá nepříjemný turbo efekt, plynule táhne od volnoběhu až nahoru jako traktor, a i když má jen 68 koníků, tak když ho pěkně poprosíte dokáže Astřičku slušně rozparádit, s těmi 12 metráky prostě nemá tolik práce.

Převodovka je naprosto úžasná, po předchozí zkušenosti s Dedrou jsem se s řadičkou vyloženě mazlil a na úzký vysoký podvozek jsou jízdní vlastnosti v zatáčkách obdivuhodný. Brzdy na úrovni, předek má dutý kotouče - ty to odedřou, zadní bubny jsou u kombíka přes zátěžák jako u náklaďáku, když naložíte tak zaberou. Za to všechno musí člověk přijmout i druhou stranu mince. Interiér vypadá kvalitně, ale je zařízen prostě a pro pětičlennou rodinu je dost těsný.

Ovládací síly na volant vyhovují sportovcům, ale spojka to už je posilovna. Přední jednoduchá světla se pro noční jízdy nehodí a jejich spínač pod volantem je záludná věc. Základní výbava posádku nehýčká, ale když už jsou okna na kličku, tak by mohla alespoň držet v zavřené poloze, každé bouchnutí dveřmi znamená posun skla o 1 cm dolů ! Centrál- bez DO- je nevyzpytatelný, radím zavírat a otevírat jen přes zámek u řidiče. Teoreticky by to mělo jít i zprava, ale to jen když má Astra dobrou náladu. Nejhorší je ale už zmiňovaná koroze. Astry až do roku 98 byly bez zinku, ale ani potom se to moc nezlepšilo. Ostatně i větší Vectra, která měla pozink mnohdy vypadá jako levnější Astra, koroduje dokonce na stejných místech - lemy zadních blatníků, prahy, dveře.

Prostě jestli nemáte mimořádně vřelý vztah k rezatým předmětům, nekupujte si Opla !!!

Závady a opravy na autě

Kromě malicherností s elektrikou a průsaku nafty ze vstřikovacího čerpadla, to je při tomhle nájezdu pochopitelný a vyřešila to výměna gumiček, mě trápila jen a pouze koroze.

Je věčná a všudepřítomná, blatníky, prahy, dveře, zadní víko, nápravy atd. Když přerezatěl držák stabilizátoru a v řidičových dveřích to vypadalo na stav za chvíli skrz, došlo mi trpělivost a pustil jsem Astru dál, k někomu ještě chudšímu než jsem já,

Opel je prostě auto pro chudý a Astra je vzorným příkladem.
<
Přejít na standardní verzi stránky »