Zavřít recenzi

Citroën AX 3dv

“Svižné spolehlivé nízkonákladové auto.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 1.0 33kW benzín 
  • Stav km při koupi: 80 000 km 
  • Stav km nyní: 156 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.2
Auto jsem kupoval hlavně na dojíždění do práce ale zvládám s ním i dlouhé trasy. Loni jsem ujel 10000km za 3 týdny v celkem náročných podmínkách (Skandinávie) a neměl jsem žádný problém. Kromě závad které jsem popsal je naprosto spolehlivé a nikdy jsem neměl závadu po které by zůstalo nepojízdné. Zvenku vypadá malé ale pokud jedete ve 2 tak je tam hodně místa. Když sklopím zadní sedadla tak dám do kufru skoro cokoliv . Po sklopení sedadel v něm mohli spát 2 lidi s nataženýma nohama vedle sebe (mám 180cm).

Brzdy fungují skvěle. Nevýhodou je větší hlučnost. Má naprosto spolehlivé startování i ve velkých mrazech (má bezrodělovačové zapalování). Spotřeba je v létě 4,5-5 l/100km a v zimě 5-5,5 l/100km (ve dvou lidech).

Veškeré náklady za 76000km a 2,5 roku:
Benzín – 106500 Kč
Opravy a údržba (včetně pneu, STK atd...) – 26000 Kč
Povinné ručení - 5500 Kč (celkem fajn za 3 roky :-) )

Pokud chcete svižné spolehlivé nízkonákladové auto tak si kupte AX (nebo popř. Saxo).

Závady a opravy na autě

Časem jsem zjistil podle data výroby jednotlivých součástek že auto zřejmě někdo omladil o 2 roky. Samozřejmě předpokládám že byl přetočený tachometr. Takže ve skutečnosti je to rok výroby 1994 a měl najeto cca 200000km.
Údržbu a opravy si dělám sám (kromě jedné výjimky viz níže).


Závady, opravy a údržba ihned po koupi:

manžeta pravého hnacího hřídele (160Kč), olej a filtr (410+120Kč), brzdová kapalina, seřízení vůle ventilů, rozvodový řemen (460Kč), oprava ventilátoru větrání.


Závady které se vyskytly za provozu (km od koupě):

13 000km – protože byla roztržená manžeta hnací hřídele, tak časem odešel homokinetický kloub a tak jsem vyměnil celou hřídel (2100Kč)

44 000km – praskla talířová pružina na spojce – výměna celé spojky (3200Kč)

56 000km – přestal fungovat alternátor – oprava v servisu Brnocar (1500Kč)

56 000km – auto mi vydali ze servisu s utrženým brzdovým obložením zadní brzdy. Protože to bylo nepojízdné tak jsem jim to tam musel nechat opravit (2200Kč)


Pro údržbu používám následující intervaly:

Olej a filtr – 15000km
Chladící kapalina, brzdová kapalina – 2 roky
Rozvodový řemen – 80000km
Napínací kladka rozvodového řemene – 160000km
<
Přejít na standardní verzi stránky »