Zavřít recenzi

Suzuki Swift 1,3 GLX

“Skvělé malé a spolehlivé auto za rozumné peníze.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1,3 16V / 69kW 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 23 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7,1 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.2
Suzuki Swift poslední generace jsem kupoval v červnu 2005 jako jeden z prvních v ČR. Velmi se mi líbil jeho design a hlavně parametry motoru. Při koupi jsem měl hlavní slovo co se týkalo motoru a výbavy, přítelkyně si vydobyla právo veta ohledně barvy. Nakonec jsem koupil nejvyšší verzi 1,3 GLX s manuální převodovkou, která i s nějakými doplňky a metalízou (Red Pearl Metallic) vyšla na 362.000 Kč.

Moje dojmy a postřehy po roce a půl používání:

Design:

Ten je velmi povedený, bohužel (nebo bohudík?) Swiftů u nás nejezdí zas až tolik, takže se hned neokouká. To není taková tuctovka jako Getz nebo Fabia. Autíčko je malé, kompaktní, vypadá k světu, zejména na 15" Alu kolech. Oproti jiným autům je Swift vyšší (1500mm), je i celkem široký (1690mm) a dlouhý necelých 3695mm. Díky tomu se hbitě proplétá městským provozem a lze snadno zaparkovat, protože nepotřebuje řádnou obrovdkou mezeru. Předtím jsem jezdil s Hondou Accord Coupé, která měřila na délku 4,7metru a s tou byl obřas problém zaparkovat.

Motor:

Motor je jednoznačně lahůdka. Jedná se o čtyřválec s objemem 1328 ccm, se čtyřmi ventily na válec a maximálním výkonem 69kW. Zpočátku byl motor nevýrazný, po ujetí cca. 1000km se začal projevovat v lepším světle a nyní už je velmi dobře zajetý. Na tak malý objem je neskutečně živý a propůjčuje Swišťovi velmi dobrou dynamiku. Je celkem solidně utlumený, více slyšet je pouze při rozjezdu nebo po překročení hranice 4000 ot./min. Zrychlení z 0 na 100km/h za 10,9s dává tušit, že Swišť to v pohodě natře i spoustě aut se silnějšími motory. Co se spotřeby týká, mě dlouhodobá spotřeba vychází 7,1l/100km. A to platí pro jízdy 80% město nebo dálnice, většinou zapnutá klima a obsazeno jedním nebo dvěma pasažéry. Btw. na té dálnici mám problém, abych neustéle nepřekračoval povolenou rychlost :o) Motor je svižný, a to zejména po překročení 4.000ot/min, kdy má i "sportovní zvuk".

Zklamáním naopak je převodovka, lépe řečeno řazení. Od počátku mám problém se zařazováním zpátečky. Snad ani jednou se mi nepodařilo ji zařadit napoprvé. Podobný problém se občas vyskytne při řazení jedničky, což zejména na semaforech nepotěší a také občas při rychlém podřazení z 5. na 4. rychlostní stupeň. Třeba když na dálnici předjíždíte jiné auto v kopci a potřebujete rychle podřadit, tak tam ta čtyřka prostě občas nechce spadnout.

Podvozek:

Z něj jsem trochu rozpačitý. Podvozek je velmi tvrdě naladěn, což je částečně dobré pro jízdní vlatnosti, ale ne už tak pro komfort. Verze GLX je standardně vybavena 15" Alu koly s pneu 185/60 (GY NCT5). I to se podepisuje na tom, že podvozek je celkem tvrdý, a vůbec nemá rád nekvalitní silnice. Při jízdně po nekvalitní silnici nebo při přejezdu kolejí jsou od podvozku slyšet citelné rázy, a to zejména od zadní nápravy a auto je neklidné a "poskakuje". Pokud krouhnete zatáčku, kde povrch není ideální má záď tendenci uskakovat. Jinak se v zatáčkách auto moc nenaklání. Situace se trochu zlepší po přezutí na zimní kola, která jsou ve standardním rozměru 165/70 R14, tedy alespoň co se komfotru jízdy týká.
Celkem účinné jsou brzdy vybavené ABS a EBD, jen je potřeba se nebát a pořádně to zašlápnout. Nástup brzd je třeba ve srovnání s Fabií pozvolnější. Ale přesto Swift brzdí velmi dobře, i když má vzadu pouze bubny.

Interiér:

Ten je velmi povedený. Stále jsem překvapen, kolik místa může poskytnout tak malé auto. Zejména na předních sedadlech je prostoru více než dost, dokonce se mi zdá, že je ho tam víc, než mám ve služební Octavii II. Na zadních sedadlech není problém přepravit dva dospělé i na delší trasu. Sám jsem ji takhle jednou absolvoval, kdy řídila moje drahá polovička a opravdu jsem si to užil, protože jsem tam měl dostatek místa a ani po třech hodinách jízdy jsem nebyl rozlámaný. Jen pro doplnění, měřím 176cm na výšku a jsem "prostorově výraznější" :o)

Velmi zdařilá je palubní deska, s velmi efektním bílo-červeným podvětlením. Tříramenný volant je veliký akorát, dobře se drží a v mé verzi obsahuje i tlačítka dálkového ovládání audiosystému.
Sedadla jsou pohodlná, rozměrově velmi dobrá, zejména délka opěradel je obdivuhodná a celkem ideální se mi jeví i jejich tvrdost. Celkem slušné je i boční vedení. Opěrky hlavy jsou vynikající a to včetně těch na zadních sedadlech, které se dají vysunout opravdu vysoko.

Jako řidič mám vše potřebné při ruce, rozmístění ovladačů je až na výjimky standardní a podobné ostatním značkám. Jedinou výjimkou je umístění spínače předních mlhových světel na palubní desku vlevo od volantu, zatímco zadní mlhovka se spouští otočným spínačem na levé páčce pod volantem.
Barevné provedení interiéru je dle mého decentní a pěkné. V mé verzi (výroba Maďarsko) je ve dveřích ještě imitace hliníku. Pokud vím současné verze GLX, které se dovážejí z Japonska ji nemají.

Výbava:

Tady se musím pochválit, protože jsem neškudlil a objednal si tzv. "plnou palbu", tedy verzi GLX. Ta kromě "běžných" věcí jako je 8 airbagů, klimatizace, mlhovky, ABS+EBD, rádio s CD (bez MP3) se 6 reporduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče a volant, okna a zrcátka v elektrice včetně vyhřívání nebo 15" Alu kola, obsahuje i takové chuťovky jako vyhřívaná přední sedadla či bezklíčkový systém startování a odemykání vozidla. Já jsem si ještě doobjednal koncovku výfuku, loketní opěrku a zámek řadící páky. K dokonalosti by mi chyběl snad už jen tempomat. Asi nemusím vykládat, jak skvělé je přijít ráno k autu po mrazivé noci, nasednout a pustit si vyhřívání sedaček. A na loketní opěrku se také velmi dobře zvyká, vřele doporučuji tuhle investici.

Celkové dojmy:

Swift je velmi povedené autíčko. Má velmi hezký design, skvělý motor, velmi dobrou výbavua to vše za rozumné peníze. Velmi mě také potěšila účinnost předních světlometů, kde sídlí pouze klasické H4 žárovky.

Zpracování Swifta je celkem dobré, určitě se ale najdou věci na zlepšení. Například mi trochu rezonují zadní dveře, či občas se ozve pazvuk nebo vrznutí z palubní desky.
Nicméně si myslím, že za ty peníze jsem dostal velmi dobrou protihodnotu. Jen pro srovnání - před nákupem jsem prozkoumával i nabídky dalších automobilek, ale za podobně vybavené auto s podobně výkonným motorem chtěli všichni přes 400 tisíc korun. Snad kromě Hyundai Getz, který se mi ale nelíbil.

Závady a opravy na autě

Auto zatím nemělo žádné poruchy. Kromě svolávací akce výrobce, kdy se měnily hadičky brzdového okruhu, a předepsané servisní prohlídky v 15.000 km nebylo nutno vyhledat servis.

Vlastně jednou ano, když mi nějaký hajzl rozmlátil na parkovišti zadní okno. Oprava včetně práce vyšla na 8.500 Kč a servis ji provedl do třech dnů poté, co so to stalo.
<
Přejít na standardní verzi stránky »