Zavřít recenzi

Honda Civic 1.5 16V ED6

“V cenové kategorii jednoznačně nejlepší!”
  • Rok výroby: 1989 
  • Typ motoru: 1.5 16V 66kW D15B2 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
Civic 4. generace je naprosto spolehlivý vůz, který vás nikdy nenechá "ve štychu"! Když se o něj budete starat a dopřejete mu alespoň základní údržbu, tak vám bude sloužit dlouhá léta. Jeho nespornou výhodou je na svou dobu špičkový podvozek a vynikající motory.

Můj Civic měl motor 1.5 16V typ D15B2, který se svým výkonem 66kW dokáže s cca 850kg těžkým Civicem hýbat hodně svižně a přitom si zachovává špičkovou spotřebu! S lehkou nohou se mi opakovaně dařilo i s naloženým vozem jet na dálku za neuvěřitelných 4,5-5 l/100km! a nikdy ani s ručičkou stále na červeným poli (omezovač 7200 ot.) se mi spotřeba nepřehoupla přes 8 l/100km! Neuvěřitelné...

Většinu závad co jsem opravoval, jsem si zapříčinil sám nedostatkem financí na údržbu (byl jsem mladý a tak nebylo peněz na zbyt). Zadní ložisko sice bývá slabinou tohoto vozu, ale mě odešlo díky kolizi, kdy dostalo toto kolo ránu z boku o obrubník. Homokynetický klub se zase "vymlel" díky tomu, že jsem si nevšiml, že je prasklá manžeta. Prasklý rozvodový řemen na 65tis. najetých km byla opravdu náhoda a dle servisu (i já tomu ale věřím) to byla opravdu smůla na vadný řemen, protože ten jinak vydrží 100 tis. km a jen origo servis ho "preventivně" mění "již" na 85 tis. km.

Civic 4g trpívá na slabší antikorozní ochranu, což se projevuje převážně na prazích a zadních lemech. Pokud je podvozek v dobrém stavu, ještě dnes vás překvapí kvalitou, která dokáže držet krok i s moderními vozy. Vysokootáčkové motory byly a jsou doménou Hondy. Hondy mají rády vysoké otáčky, teprve kterých oceníte jejich kvality. Vysoké otáčky však přináší i vyšší hluk.

Tento vůz však ještě dnes rád doporučím. Ve své cenové kategorii nenajdete kvalitnějšího protivníka! Poměr kvalita/jízdní vlastnosti/spotřeba jsou bezkonkurenční!

Závady a opravy na autě

- na 140 tis. km výměna pravého zadního ložiska (dostalo ránu při kolizi)

- na 145 tis. km výměna pravého předního homokynetického kloubu

- na 150 tis. km výměna chladiče

- na 165 tis. km prasklý rozvodový řemen (po 65 tis. km - vada materiálu)
<
Přejít na standardní verzi stránky »