Zavřít recenzi

Kia Clarus SLX sedan

“Za málo peněz, hodně auta.”
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1,8i 16V 85kW 
  • Stav km při koupi: 130 000 km 
  • Stav km nyní: 160 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 6.4
135 000 km netěsnost řízení - výměna sady těsnění v orig.servisu 6000,-.

Jiná velká investice nepřišla.

Vůz je velmi pohodlný, tichý, měkký a přímo obrovský.

Za úžasnou cenu na zadních sedačkách opravdu přemíra místa a pohodlné sedačky.

Měkký podvozek je bohužel na našich silnicích neštěstí ve štěstí :) mnohem rychleji se opotřebí, před rokem jsem jel s absolutně perfektním podvozkem (prověřeno v servisu), dnes klepou čepy a uvnitř toho dost vrže.

Za nízkou cenu je třeba čekat určité nedostatky jako horší dílenské zpracování, horší materiály (plasty uvnitř nejsou kvalitní, navíc je ve voze nepříjemné vedro), nedostačující ventilace (mlží se okna) a co je asi nejhorší velmi malá světlá výška hlavně vzadu, za ten rok jsem spodek už hodněkrát odřel a do terénu rozhodně nejezdím, problém je když se auto naloží více jak 4 lidmi a zavazadly.

Ale i přesto jsem se vydal na cestu do alp ve 4 lidech bez rakve (2x lyže, 2x prkno) a vyšlo to, jen vzadu se trochu nevešli s tím vším jidlem.

Motor není na svůj papírový výkon tak výkonný jak by měl být, výrazněji táhne až od 4000 otáček a to už je zas spotřeba dost neúnosna, jinak jezdím po měste za 9 a po dalnici za 7 - 8 a rozhodně to nešetřím, po dálnici jezdím 140 km/h což se mi zdá jako ideální cestovní rychlost v tomto voze, hlučnost je nejnižší, oproti rychlosti 110 nebo 120 km/h kde motor točí přes 3000 otáček a hluk je velmi nepříjemný, ale ve 140 (4000 ot/min) je vše klidné a tiché, od 160 km/h výše je vůz nestabilní a nebezpečný.

Závady a opravy na autě

Koupeno v německu za 1400 Euro, konečné náklady 57000,- (najeto 130000, perfektní stav, skoro nová převodovka, náhradní díly, pravidelný servis v orig.servisu), dnes 160000 po jednom roku kromě jedné závady naprosto bez problému.

S Clarusem jsem spokojený, jezdí jich málo, první generace v sedanu vypadá velmi dobře, doporučuju výbavu GLX s klímou a elektrikou vzadu, nikdo to nezná, lidi si radši koupí felici za mnohonásobně vyšší cenu.

Velká výhoda je, že tento vůz je postaven na Hyundai Sonata 1. generace což je velmi povedené auto.

U nás ma vůz jediné dva problémy: je to KIA (mě to ale nevadí), s tím ovšem souvisí ne tak kvalitní a rozsáhlý, ovšem zlepšující se servis.
<
Přejít na standardní verzi stránky »