Zavřít recenzi

Škoda Octavia 1, 1.6 74Kw

“Velmi dobré, spolehlivé, kvalitní, robustní.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1.6 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 230 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 8 let
  • Průměrná spotřeba: 6.8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.8
Výborné, výborné, výborné.

na svou třídu robustní poctivé auto, větší než ostatní ve třídě. (obvzlášť protí některým japoncům)

Vyšší hmotnost (na dálnici výhoda, do města nevýhoda)

univerzální - vhodné i pro okrsky i dálnici. Obrovský kufr.

Tůžší přesto stále komfortní podvozek. I přes 230 tis km nemá vůle a neklepe

Motor 1.6 - spokojenost, vyváženost. Na tohle auto slušný tah - lenoch to určitě není,
dobrá spotřeba 6.5-7 L, dálnice 8-9;
variabilní sání opravdu funguje a ve vyšších otáčkách motor chytá druhý dech.
Po 220 tis má motor stále stejný zvuk a stejný výkon.

Odhlučnění:

Motor je odhlučněn slušně, asi takový průměr ve třídě. (Nová Oktávie je však mnohem mnohem tišší )
Obecná nevýhoda 1.6 na dálnici - vysoké otáčky jako v nějaké felicii a tím zvýšená hlučnost. třeba nad130 km/h už to trochu vadí.
Při 120 má motor 3500 ot/ za min.
Maximální rychlost - 190km/h.

Náhradní díly atd:
Je sice fakt, že náhradních dílů a servisů je dost, Na druhou stranu je problém se zloději.

Ti blbci lezli do auta asi 5 krát, nebylo co ukrást, ale vždy zničili zámek za 5 tisic, někdy na obou stranách(řidiče i spolujezdce)
Nakonec jsme zámky úplně zrušili a jsou jen na dálkové ovládání.
Takže na blbých zámcich škoda za 20 tisíc určitě. A to je tam i Alarm. V Mazdě 323 žádný alarm nemáme a nikdo tam nikdy nelezl, idyž to auto necham odemčene :-) vtip.

Disel 66kw či benzín 74kw: (jezdil jsem s obojím)
Na dálnice se mi zdá disel možná příjemnější - nižší otáčky. Jinak každý má své výhody nevýhody.
Disel: Vyšší cena, mohutný tah v nízkých otáčkách, traktorový zvuk, slabý ve vysokých otáčkách (výkon je výkon), dobrá spotřeba.
Disel 66 kw je taky dost povedený.

Oktávka určitě nezklamala.
Nejlepší na tom je, že po těch km jezdí skoro furt stejně, jako když byla nová.
Jedíné místo kde jde cítit, že auto má 230 tis Km je převodovka. (ale jen cítít)

Závady a opravy na autě

Málé, snesitelné.

Výměna váhy vzduchu 3000kč, jinak celkem nic podstatného.
<
Přejít na standardní verzi stránky »