Zavřít recenzi

Honda Civic 1.5 LSi

“Dobrý kup.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1.5 VTEC 
  • Stav km při koupi: 80 000 km 
  • Stav km nyní: 120 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.2
Mám 4dv sedan s motorem 1.5 Vtec 84kw / 114Ps. Je to moje první Honda.

Ke koupi mě motivovaly recenze, zkušenosti majitelů, pověst značky... Vše je v originálním stavu bez tuningu. Cena byla 129000, auto mám asi rok a půl.

Design:

přední část stejná jako u 3dv verze, ta má ale hezčí zadek. Celkově bych řekl, že je nadčasový, ale to musí posoudit každý sám.

Výbava:

2x airbag, ABS, 4x el. okna, klimatizace manuální..

Interiér:

Prostor pro 5 cestujících bezproblémový. Přední sedadla celkem pohodlná, ale téměř bez bočního vedení. Také bych čekal od Hondy
tvrdší, po delší cestě (400km a víc) už bolely záda. Na zadních sedadlech, na nižší stření třídu, spousta místa (díky rozvoru 2610 mm) a pohodlná poloha sezení. Palubní deska má na dnešní dobu zastaralý vzhled a je vyrobena převážně z křehkých plastů. Na druhou stanu je horní díl z měkčeného plastu a je dobře zpracovaná, bez pazvuků. Přežité je i ovládání ventilace a topení táhly.

Jízda:

Sedí se nízko, což znesnadňuje nastupování a vystupování. Poloha za výškově stavitelným volantem je dobrá. Řadící páka v optimální poloze, ale velmi tenká (koupil jsem jinou koncovku). Volant s velkým průměrem a tenkým věncem. (ten jsem neměnil, kvůli airbagu).

Motor je do 4000ot. dobře odhlučněný, od 4000ot. do 7100ot. (omezovač) sportovně ryčný, ale ne nepříjemný. Největší problém vidím v odstupňování převodovky, převody jsou totiž opravu hodně dlouhé. Při vytočení do omezovače: na 1. stupeň - 50km/h, 2. - 110km, 5. při 160 - 3900ot. Motor je proto i přes VTEC líný odspodu. Při klidném ježdění se na to dá zvyknout, ale na dálnici to vyloženě vadí. Při 110km/h na 5. plyn na podlahu a nic.. Max. rychlost na rovince je vyšší na 4. (210 podle tachometru), než na 5., kdy motoru prostě dochází dech. Chod řadící páky je celkem přesný a krátký, ale jsou i lepší.

Spotřeba se dlouhodobě pohybuje kolem 6,5l a to rozhodně nejezdím úsporně.

Při jízdě na pneumatikách standardního rozměru 175/65/14 je auto příjemně komfortní a slušně tlumí nerovnosti. Na letních elektronech 195/50/16 je to mnohem horší a je cítit každá nerovnost. Co mě ale překvapilo je, že auto se celkově lépe ovládá a dokonce i sedí (!) při standardním rozměru pneumatik. Podvozek je velmi špatně odhlučněný od odvalujících se pneumatik. Hlavně na dálnici je akustický komfort špatný (ne ovšem od motoru). Celkově jsou jízdní vlastnosti nadprůměrné.

Brzdy vpředu větrané kotouče, vzadu bubny. Brzdí dobře a nevadnou.

Klady:

- spotřeba

- spolehlivost

- prostornost (ale kufr tak akorát: 410 l)

- jízdní vlastnosti

Zápory:

- dlouhé převody

- hlučný podvozek

- tenký věnec volantu

- pomalý převod řízení


Celkově jsem s autem spokojený. Jako další auto si pravděpodobně koupím novější generaci Civica (od roku 2001) s motorem 1.6, 81 Kw

Závady a opravy na autě

Bez poruch.
<
Přejít na standardní verzi stránky »