Zavřít recenzi

Kia Picanto LX 1.0

“Lepší auto do města nenajdete, avšak jen do města.”
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 1.0 
  • Stav km při koupi: 10 km 
  • Stav km nyní: 19 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 18 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

3
 
Hodnocení celkem 6.8
MOTOR:

Picanto jsem koupil v prosinci 2004. Po prvních kilometrech mimo město jsem byl téměř vyděšen, že auto "nejede" - prostě bylo velmi líné. Ve městě však od začátku uplný kolibřík. Po najetí 2000km, a pak obzvláště 5000 km a po nalezení nejlepšího způsobu jízdy s ne příliš dynamickou kubaturou 1.0 se však s auta stalo poměrně hbité a živé auto i mimo město. Tento dojem však ihned ztratíte, jakmile auto pořádně naložíte. To potom jízda na stupeň 3 mimo město a větší vytáčení motoru není vyjímkou, pokud nejedete po rovině. Auto má vzhledem k slabšímu motoru trochu nešikovně delší převody. 1-2-3 jakoby kratší převody, 3 je pro městkou 50 km rychlost jako stvořená a 4 pro 55 až 60 km při rovině, ale stupně 4 a 5 mají jakoby trochu "odskok" a je třeba je řadit až po vytočení motoru na 3-tím, respektive 4-tém stupni. Pokud však nebude jezdit ve 4 lidech, ale typicky ve 2 plus plno batožiny nebude mít po zajetí motoru problém. Je však třeba se v každém případě připravit na specifické předjíždění s tímto autem - dobře rozmyslet, nebýt zbrklý, podřadit a nebát se to vytočit. Z našich Felicíí na to nejsme zvyklí, ale tomuto autu 4-5 tis. otáček pro předjíždění nedělá vůbec zle a nedoporovazí to zvuk nepříjemného "týrání" motoru. Auto však jede slušně i v typických otáčkách - 2500 až 3000 ot/min. Rozhodně je lepší toto auto držet spíše ve vyšších otáčkách než v nižších, potom získáte autíčko, které jezdí cca za 5,5 l benzínu v kombinaci cca 40 % město a 60 % mimoměsto. Na dovolenou jsem jel za 4,7 l (Brno- Šumava, cesty po Šumavě a zpět)

JÍZDNÍ VLASTNOSTI:

Co se týče jizdních vlastností musím opět říct, že perfektní do města a trochu slabší mimo město. Auto má trochu vyšší světlou výšku a na 13" kolech je nejisté v prudších zatáčkách na nekvalitní silnici - pak se někdy stane, že Vám jakoby uskočí auto kousek bokem, což je důvod proč jsem auto po 18 měsících prodal, poněvadž jsem necítil jistotu a bezpečí i když jsem klidný řidič, který nikam nespěchá, tak mě auto někdy nemile překvapilo. Myslím, že model se 14" kolami na tom bude asi o poznání lépe nebo tento problém třeba zanikne- to ale nemohu posoudit. Je však třeba říct, že pro dojíždění s příměstkých oblastí do velkého města do práce naprosto perfektní, ale ne již na ježdění po krajině typu Vysočina nebo hory. Na to ostatně auto asi ani nebylo stavěno, takže záleží na typu použití. Já však nyn´í potřebuji i auto, které si hravě poradí se silnicemi na Vysočině, to jen abych vysvětlil důvod prodeje. Při prodeji jsem málem utíral slzy z očí, protože to bylo moje první auto, co jsem kdy měl. (Jinak jsem jen jezdil s půjčenými auty - Felicia - 1,3/50 kW, Octavia 1,9 TDI/ 66 kW).

OSTATNÍ:

Picanto je neuvěřitelně propracované auto - velké množství praktických detailů v interiéru, rovná plocha po sklopení sedadel přímo navazuje na rovnou plochu kufru (to se velmi hodí, protože kufr sám o sobě má Picanto spíše symbolický), plastové podběhy chránící auto před štěrkem, krásný a přehledný motorový prostor s velmi pečlivým provedením, dobře umístěné pojistky, sympaticky nakloněný středový sloupek palubní desky mírně k řidiči - velmi praktické, atd. a atd. - po těchto stránkách budete velmi spokojeni. Pozor však na příšerně drahé náhradní díly a doplňky. Např. na Fábii seženete jakékoli doplňky a za rozumnou cenu, na Picanto téměř nic (nyní se však situace s rozšířením Picanta v ČR zlepšuje), takže typicky velmi drahé originální příslušenství je jediným řešením, ponevadž jiné nené dostupné. A když zjistíte cenu přejde Vás chuť.

ZÁVĚR:

Šikovné malé autíčko za velmi slušnou cenu. Pokud chcete jezdit hlavně ve městě neumím si představit lepší volbu (perfektní parkovaní - poloměr otáčení pouze 5 m !), hbitost, dobrá spotřeba. Pokud s autem budete jezdit mimo město, tak je třeba počítat s jistými ústupky, ale i tak dobře použitelné. Tedy pokud budete jezdit ve městě 60 až 70 % provozu není co řešit, pokud však ne, uvažoval bych raději o jiném autě.

Závady a opravy na autě

Picanto nemělo žádné vážné závady.

Po několika měsících však začal "prokapávat" ostřikovač zadního okna (kapala z něj voda, když se ostřikovalo přední okno). Byl vyměněn v záruce, avšak za 14 dní problém vznikl opět.

Dále jsem byl zavolán na bezplatnou výměnu součástky v motoru, která by při opomenutí výměny mohla způsobit vážné poškození motoru. Bral jsem to jako plus, servis se o Vás stará a pokud výrobce přijde na nebezpečnou chybu vývojovou chybu je rozhodně lepší zadarmo vyměnit než to tutlat.

Příliš malý přitlak gum okolo skel oken - okna mají tendenci popojíždět dolů - např. 3 až 5 mm dolů po dlouhé jízdě na nerovnostech).

Cinkající zamykací kolíčky otvírání dveří.

Auto však hodnotím jako spolehlivé, pomocník, na kterého se můžete vždy spolehnout.
<
Přejít na standardní verzi stránky »