Zavřít recenzi

Oltcit Club

“Poměr cena/užitná hodnota je rekordní.”
  • Rok výroby: 1989 
  • Typ motoru: 1130 
  • Stav km při koupi: 56 000 km 
  • Stav km nyní: 80 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 7.6
Údaje, které jsem vyplnil, se týkají mého třetího Oltcita. Předtím jsem měl ještě dva, tam si však přesně již nepamatuji najeté kilometry.

Oltcit jsem si vybral poprvé v r. l996 a koupil jsem ho za 29.5OO Kč v Praze. Při výběru mi šlo o dobrý stav a svižný motor, zdaleka ne každý jel dobře. Tento můj byl servisován odborníkem a bylo to poznat, auto bylo živé. Někteří lidé ve snaze ušetřit jezdili na Special, neměnili olej, dávali menší trysky - to rozhodně nedoporučuji. Auto chce plných 95 oktanů, olej stačí levný, ale maximálně po lO tisících ven.
Všechny závady, které jsem měl, byly opotřebením, tedy nešlo o vady jako takové. TO znamená výměna brzdových destiček po ca 4OOOO km, to jsou normální věci....

Auto jsem si vybral kvůli pěknému a pohodlnému interiéru, na to kladu důraz, také kvůli bytelnému provedení (nastudoval jsem si nejprve testy, tzn. vzduchové chlazení - bez problému, nezničitelný podvozek - pancléřové kryty spodku vozu, tlumení torzními tyčemi - opět nezničitelné). Také kvůli svižnému motoru, který je i tichý v běžném režimu otáček neruší hlukem.

Nic s pověstí, které auto předcházely, se nepotvrdilo, naopak se ukázalo, že vinou je spíš český neodborný servis, spotřeba se mi pohybovala vždy do 8 litrů, ovšem jsem dobrý řidič s citlivou nohou. Auto svádí k ostré jízde a při otevření druhého stupně karburátoru se jde výše se spotřebou, ale žádných lO litrů a více se nekoná.
Běžný provoz je o litr více jak favorit, tzn. citlivý řidič s favoritem jede do 7 l, s Oltcitem do 8 l, řidič s těžkou nohou s favoritem do 8 l, s Oltcitem do 9 l.
Je zapotřebí s Oltictem jet na první klapku karburátoru, tzn. u rumunské - rychlejší převodovky je to asi 35OO ot. při llO km/h. Výše se už otvírá druhý stupeň karburátoru.

Žádná typická závada se tedy neobjevila, měl jsem vždy odborný servis, auto udělal zkušený oltcitář a jezdilo 3O-4O tis. bez zásahu.

O závadách bych tedy psát nemohl, spíše co mi na autě vadí:
- tuhý volant při pomalé jízdě a manévrech ve městě. Nic pro ženy.
- tuhé pedály, hlavně spojka.
- malý zátah v nízkých otáčkách,
motor se prudce rozjede ve středních
a vysokých otáčkách
- nevalná protikorozní ochrana

CO se mi na autě líbí:
- živý motor
- čitelné chování podvozku
- měkké odpružení
- útulný interiér, dobré materiály
- kotouče na všech čtyřech kolech,
otáčkoměr ve standartu,
bezúdržbové vzduchové chlazení,
bezúdržbové odpružení

Dalšími přednostmi jsou náhradní díly
téměř zdarma - když jsem "chytil" kámen do čelního skla, koupil jsem celé sklo za 5OO,- Kč. Jednou při velkém zatížení nám praskla torzní tyč tlumení, za 4OO,- nám manotovali novou.
Za l3OO,- Kč vč. práce mi nedávno vyměnili celý pravý kloub i s tyčí pohonu.

Zda bych auto koupil znovu? Jako druhé auto asi vždy. Po nějakém čase provozu s většími řidičskými zkušenostmi mi ale chybí vyšší výkon a 5. rychl. stupeň.

Závady a opravy na autě

Ne.
<
Přejít na standardní verzi stránky »