Zavřít recenzi

Alfa Romeo 33

“Rodinný sporťák s cuore sportivo.”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1,4 benzín 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 7 - 13 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 6.3
AR 33 je ideální vozidlo pro toho, kdo chce za málo peněz (50 000) rodinný vůz (kufr - 400 l), ale očekává lepší výkony a svižnou jízdu. Zároveň by to měl být fanda, který se pod auto nebojí vlézt a má tzv. cuore sportivo (sportovní srdce). Podvozek je řešen geniálně, nenechá člověka ve štychu v žádné situaci (udělat myšku ve 180km/h na dálnici není problém a zatáčky se dají projet o min. 20km/h vyšší rychlostí, nežli běžná auta). Na úkor toho je dost tvrdý a v autě potom drnčí plasty. Pokud auto nekoupíte vyloženě od fandy, je potřeba sáhnout do peněženky a pustit se do oprav. Spotřeba oleje téměř nulová, spotřeba benzínu na dálky je 6,3 litru, max. rychlost asi 190 a maximální požitek z jízdy. Další chybou je u 1,4 obsah 1351ccm a tam už se platí vyšší pojistka! Tady se spíš zdá lepší koupí obsah 1,7 (vyšší spotřeba, lepší výkony. Pozor na 1,7 16V. (Nejvýkonnější, ale nejporuchovější). Je lepší při koupi těchto aut mít u sebe zkušeného alfistu. Nicméně se lze do tohoto vozu zbláznit. Člověk však musí být fanda a počítat s určitou obětí, neboť si kupuje hodně ojetý sportovní vůz za málo peněz. Více informací na http://www.volny.cz/alfa33czech/

Závady a opravy na autě

Alfa Romeo je sportovní rodinný vůz a jako s takovým s ním bylo zacházeno. Takže mne čekala výměna rozvodů, vaček a hydraulických nadzvíhátek, které odešly po týrání motoru za studena. V AR 33 je motor boxer, takže všechny součástky 2x!!! Rozvody se mění standardně po 50 000km a spojka dle používání. Je potřeba používat jen předepsaný olej (min.10W40, API SAE SG)a měnit po 10tis. Dále jsem měnil výfuk kromě katalyzátoru a lambdy, palivový filtr, brzdové segmenty. Dost opotřebovaná je převodovka (synchrony), což je dáno opět sportovní jízdou. Dále jsem měnil spojku s ložiskem, ložiska ve všech kolech a teď po 50 000km jsem generálkoval motor (v servisu mi předtím zkazili co mohli). Čeká mne výměna synchronů převodovky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »