Peugeot 305 GRD
“Je to výborný a nenáročný vůz!”
- Rok výroby: 1986
- Typ motoru: 1.9 D
- Stav km při koupi: 116 000 km
- Stav km nyní: 190 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
3 roky
- Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
S tímto autem jsem naprosto spokojen, ještě nikdy se nestalo, že by mě někde nechalo. Motor je výborný, má nízkou spotřebu cca 5,5 litru a slušný výkon (fabii 1,9 SDI ujede), je to spolehlivý vůz a dost nenáročný, skoro by se dalo ríci, že je to nezmar, jede prostě pořád a za jakýchkoliv okolností. Karoserie i po 20 letech je téměř bez koroze (lemy a prahy jsou naprosto zdravé).
Nevíce mě však trápí nepohodlnost sedaček, hlavně na delší cesty, jsou až příliš měkké, dále pak topení (chvíli trvá než se vůbez ohřeje a v zimě to není zrovna příjemné), absence posilovače řízení.
Jinak je to velmi prostorný vůz i na zadních sedačkách a v zavazadlovém prostoru.
Závady a opravy na autě
Pár závad se samozřejmě kvůli stáří vozu objevilo. Trpí zde hlavně přední náprava, kde jsem musel vyměnit tlumiče, všechny čepy a silenboky stabilizátorů. Je to způsobeno nejspíš těžkým motorem a také českými silnicemi.
Dále byla potřeba vyměnit kotouče (kvůli opotřebenému brzdiči často zustávaly viset brzdy a kotouč tak prasknul zahřátím). Jelikož jsem, měl ještě jedno stejné vozidlo používal jsem tedy většinu náhradních dílů z něj, jinak bych řekl, že jsou náhradní díly dost levné oproti konkurenci (na to že 305 moc nejezdí, ceny jsou opravdu dobré). Překvapilo mě ,že je náprava stejná jako u 405 tak jako spoustu dílů např z 309.
Dále byl vyměněn komplet výfuk, náhon tachometru, spojkové lanko a byly dělané rozvody.
Cena kompletního výfuku byla 2600 Kč.
Kotouče (2ks) 1000 Kč.
Rozvody cca 1800Kč i s prací.
Tlumiče (1ks) 1300 Kč.