Zavřít recenzi

Kia Sportage EX

“Auto pro radost.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 2.0 CRDi 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 14 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 9-10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.8
Dílenské zpracování vozu bylo příjemným překvapením. Plasty v interiéru jsou sice tvrdé, ale po roce poskakování po rozmlácených cestách nikde nic nevrže ani neskřípne. Líbí se mi aut. vypínání světel a „inteligentní“ stěrače (při zastavení na křižovatce zpomalí rychlost stírání).
Přestože Sportage nemá originální rádio, disponuje celkem kvalitními reproduktory.

Jízdní vlastnosti jsou nezáludné, převládá pocit robustnosti a bezpečnosti. Vyšší posaz je příjemná věc, dává Vám dobrý rozhled důležitý pro předjíždění. Auto je dost těžké a původní motor CRDi 83kW ve spojení s 5st. převodovkou s ním má plno práce. Řešil jsem to hned od počátku čipem a pomohlo to. V poměrně úzkém rozsahu otáček 2000-4000 ot./min tak nyní nabízí motor slušnou dynamiku. Novější motor CRDi 103kW se 6st. převodovkou je však úplně jiná káva a navíc táhne krásně odspodu.

Kdo je zvyklý na 5-6 litrovou spotřebu tradičních TDI bude asi trochu v šoku. Těžký vůz, široké pneu a vysoká stavba si prostě vezmou své. Dostat se na okreskách při normální jízdě pod 8l chce opravdu sebezapření. Ve městě běžně 9-10l (v zimě při studených startech 12l). Na dálnici do 140km/hod 9-10l, při rychlejší jízdě 160-180km/hod 12l/100km i víc. Já jezdím většinou po městě a na krátké vzdálenosti dlouhodobě mezi 9-10l nafty.

Samostatnou kapitolou jsou zimní radovánky. Bydlím v kopcovité oblasti a jízdu na sněhu a ledu si prostě užívám. Systém připojování zadních kol funguje rychle a naprosto spolehlivě. Navíc vyšší světlá výška umožňuje bezproblémové parkování tam, kde to s normálními auty není vůbec možné. Prostě vypnete protiprokluz a jedete. Podmínkou je samozřejmě kvalitní zimní pneu.

Auto bych vřele doporučil každému, kdo nenajezdí ročně desítky tisíc kilometrů pouze po suchých silnicích.

Závady a opravy na autě

Bez poruch.
<
Přejít na standardní verzi stránky »