Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je ještě neseřízené, poslední měsíc totiž stálo před barákem, jelikož se do garáže předchozího (prvního!!) majitele nastěhovala její pravnučka z brusu nová Fabia. Díky tomu má zatuhlé řízení, ale to se vše dá do pořádku. Auto není moje,je mého nejlepšího kamaráda, takže sem měl možnost v něm také jezdit a následně se budu podílet na jeho budoucnosti.
Pokud to mám srovnat s dědovým Favoritem 136 L stejného roku výroby je to jako srovnávat Fabii Junior a RS. Ve prospěch Rapidu samozřejmě. Díky tomu, že má Rapid pohon zadní nápravy a motor vzadu je stabilní v zatáčkách. Tam kde už Favorit olizuje patníky, Rapid sedí jak přibitý, pokud to však moc přeženete dostanete se do přetáčivého smyku a z vlastní zkušeností vím, že první přetáčivý smyk nezkušeného jezdce je velice nebezpečný, neboť když už si řidič myslí, že auto "srovnal" vyhodí ho zadek auta pro změnu na opačnou stranu a to je hodně škaredý překvapení. Pokud s tím,ale pro příště řidič již počítá je autíčko hravé jako nějaké kotě a člověk se s ním hodně vyřádí i zamachruje. A ještě v něčem je Rapid lepší než potomek Favorit. Nikde nic nešramotí, nevrže. A viděli jste někdy luxusní interiér Rapidu135/136? Vzpomeňte si na interiér Favoritu.
Zkrátka Rapid 135/136 převzal to nejlepší ze Škodovek a šlohl Favoritu největší přednost. A tou je jeho skvělý motor.
P. S. Já sám si teď brousím zuby na mnohem vzácnější,zachovalou Škodu 135 L Sedan!