Zavřít recenzi

Trabant 601 s Universal

“Perfektní druhé auto do rodiny.”
  • Rok výroby: 1977 
  • Typ motoru: 600 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 165 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 29 let
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.6
Trabant 601 byl na svou dobu mimořádně pokrokové a praktické auto. Pro mladou rodinu byl nejlepší volbou a za ty peníze (38 000 Kčs) byl poměr cena/užitná hodnota u kombíku mimořádně příznivý. Díky pohonu předních kol, nezávislému zavěšení všech kol a poněkud tvrdšímu pérování měl vynikající jízdní vlastnosti. Rychlost byla na tehdejší dobu také poměrně vysoká vzhledem ke kubatuře (po dálnici jsem jezdil s naloženým kombíkem po rovině běžně 110). Sptřeba byla trochu vyšší, ale zase stačil benzín Special mix (nebo dnes i techničák) a jeho doléváním do nádrže náklady na provoz téměř končily (auto bylo perfektně jednoduché). Právě díky jednoduchosti vozidla jsem si to málo oprav mohl většinou udělat sám v garáži a proto se Trabant jednoznačně vyplatil. Kufr byl na tak malé auto přímo královský a po sklopení sedaček jsem měl malou dodávku, ve které jsem mohl převážet veškerý stavební materiál na barák. Navíc má také nejlevnější povinné ručení.

Tohoto Trabanta jsem koupil jako druhého v pořadí (předtím jsem měl sedan z roku 1970) a kombík jsem koupil v roce 1977 právě kvůli rodině. Odvezl nás spolehlivě do Tater, na Rujánu i k Balatonu. jako členu rodiny se mu dostávalo pravidelné péče a proto (ale i díky opravdu kvalitnímu zpracování) ve výborném stavu jezdí dodnes. Dojíždím s ním do města nakoupit a nadále ve svém ložném prostoru občas převáží nějaké větší věci (i když v posledních letech už auto tolik nepoužívám).

Toto auto mohu doporučit lidem, kteří nemají nějaké zvláštní nároky na komfort a potřebují nějaké levné přibližovadlo třeba na nákupy, na dojížďku za prací nebo v případě kombíku i na podnikání (pro řemeslníky jako stvořený).

Závady a opravy na autě

Samozřejmě, že mělo, ale pouze běžné a lehce opravitelné, víceméně výměna spotřebního materiálu.

Nepočítám-li takové věci jako výměny žárovek, akumulátoru, protektorování pneumatik a preventivní výměnu již roztřepeného klínového řemenu, výměnu brzdového obložení atd., poruchy nebyly téměř žádné.

V 90 000 km výměna zadních tlumičů pérování (vozíl jsem po polních cestách materiál na stavbu).

Ve 105 000 km výměna homokinetických kloubů (už trochu škubalo řízení).

Ve 137 000 km výměna startéru (ale šlo se rozjet z kopce).
<
Přejít na standardní verzi stránky »