Citroën Xsara 1.8 i
“Ve srovnání s němci dobrá pořizovací cena, spolehlivost průměrná.”
- Rok výroby: 1997
- Typ motoru: 1800
- Stav km při koupi: 105 000 km
- Stav km nyní: 145 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
1 rok
- Průměrná spotřeba: 7 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Xsara je solidní auto za slušné peníze, v té době všechny nové generace Aster a Fokusů byly nepoměrně dražší při podobné prostornosti, parametrech a motorizaci. O 30-40%.
Vůz má velkou devizu v komfortním pérování, francouz je opravdu kočár, naopak na žádné velké závodění to není - na 14tkách kolech při rychlejším průjezdu zatáčkou musí člověk počítat se skokovým propadnutím tlumičů a velkému náklonu - nezkušeného člověka může překvapit. Při použití letních 185/55R15 jsou jízdní vlastnosti i vzhled o dost lepší, při zachování komfortu.
Opravdu tento rozměr pneumatik mi přijde v kombinaci s tímto vozem jako úplně nejlepší v poměru - jízdní vlastnosti/komfort - známí 15tky kola prodávají - že prý je s nimi Tipo i Fabie jako drncavá koza.
Jinak brzdy jsou velmi slaboučké, což se psalo ve všech recenzích na nová auta.
I přes větší objem má motor solidní spotřebu - 6,2 - 7,5 l/100km - dlouhodobě 7l
Na 1,8 je 90 koní celkem málo - 1.6 motor by byl asi úspornější a výkonější - ale těchto motorizací není moc.
Závady a opravy na autě
Hned při koupi zápach v interiéru, zprvu jsem myslel že je to pach tabáku po kuřákovi, v servisu Citroen zjistil mechanik vzlínání výměníku topení - prostě pach fridexu - nabídl opravu za cca 10 000, nechalo jsem opravit v neznačkovém servisu 6000,- z toho 2500 výměník, zbytek práce za demontáž přístrojové desky.
120 000 - pískalo ložisko na napínáku kladky - výměna 2500,- celé rozvody 7000,- cena mě trochu překvapila, vyměnili i všechny ostatní kladky - prý je to lepší.
135 000 - obě přední ložiska - hučelo jedno dost výrazně, druhé bylo taky načaté.
oprava 5000,-
130 000 - svíčky - české levné Brisk - jedou dobře se zachováním spotřeby
Motor občas při studených startech chvíli cuká a zdechá - nepřišel jsem na příčinu
Drobností, které jsem opravil sám, jako
-ulomený drátek k ovládání stahování oken
-promazání vrzající přístrojové desky
-pískájící motorek ventilátoru topení
-vrzající sedadlo s velkou vůlí díky citlivému složitému mechanismu výškové stavitelnosti
Rovněž znepokojující je spotřeba oleje - cca 1L na 2500 km - zřejmě zteřelé těsnění ventilů.