Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil jako ojeté za dobrou cenu na jaře 2005 v bazaru. Mělo ABS (což jsem vyžadoval), airbag u řidiče a i další výbavou se mi auto líbilo. Nejprve jsem byl nadšen skvělými jízdními vlastnostmi. Auto v zatáčkách drží jako přibité. Líbily se mi i plasty a čalounění uvnitř.
Pak ale začalo docházet velmi rychle k vystřízlivění. Nejprve mě zarazilo, že auto nemá kontrolku dojezdové rezervy paliva, chybí přepínač vnitřní cirkulace vzduchu, přepínač směrování proudění vzduchu má pouze 3 polohy, i podsvícení "budíků" na mě působilo trochu zastarale. No, hlavně aby to jezdilo... Ale mé přání vyslyšeno nebylo. Za 14 dnů od koupi přestaly fungovat "ofuky".
První oprava za 400,-, no nic, všude je něco. Po pár dalších týdnech se auto při studeném startu začalo dusit, nastartování se povedlo až natřetí pokus a prvních 100m jízdy se rozhodně nedalo nazvat plynulými. Měnili svíčky, čistili vstřiky, nic nepomáhalo. Nakonec jsem to nechal opravit ve značkovém servisu za 4.500,-. Pak už startování nezlobilo. Po cca měsíci jsem měl dojem, že auto začíná plavat a můj dojem se stupňoval čím dál víc. Výměna předních tlumičů a silentbloků, čepy a seřízení geometrie 8.000,-. Navíc jsem dostával pocit, že spotřeba auta ve městě je trošku moc vysoká. Diagnostika odhalila nefunkční lambdu, oprava 2000,-. Pak přišel spokojený podzim, kdy vše fungovalo jak má. Nechal jsem opravit korozi na karosérii (nebylo to moc shnilé) a myslel si, že už budu jen jezdit. Mýlil jsem se.
Přesně před Vánoci auto odmítlo nastartovat a došlo během jedné noci k úplnému vybití baterie. Koupil jsem novou, ale tou to nebylo, byly zkratovány dráty u kterých se opálila izolace. V servisu mi řekli, že jsem měl štěstí, jiskřilo mi to blízko nádrže, mohl jsem vzplát jak pochodeň. Zamrazilo mne (v autě vozím děti). Nic méně jsem díky tomu byl na svátky bez auta - to bylo nepříjemné. Za mrazů spotřeba dosáhla bez problémů 12l. Do jara potom stihl vytéci ještě jeden ze zadních tlumičů, takže výměna celého páru přišla na 4.500,-. Oprava koroze "zmizela" a ještě přibilo dalších nahlodaných míst (třeba pod klikami dveří). Během léta se projevila vůle v ložisku zadního kola, jeho výměna i s bubnem přišla na cca 3.000,-.
Přibývaly drobné poruchy a vrzání, které jsem ani nespravoval. V létě znovu auto odmítlo startovat z poruchy v elektroinstalaci - výměna relé palivového čerpadla 2.000,- ... to už jsem rezignoval a začal mu důvěrně říkat "úpíre", neb mi pil krev a vysával peníze. Na podzim začala znovu plavat přední náprava - výměna silentbloků 1.500,-... a ještě další drobné chybičky, které už jsem ani nespravoval a šel z domu na další zkušenou. Shrnuli to do jedné věty: náklady na opravy na ujetých 10.000km byly 30.000,- Kč. Escort může být dobré svezení, ale musíte mít štěstí na dobrý kus. Já ho neměl... Rozhodně jej nedoporučuji!