Hodnocení a zkušenosti s autem
Almeru máme asi měsíc, což je na nějaké větší závěry hodně málo, přesto mě to auto tak nadchlo svým bezproblémovým provozem, že jsem se rozhodl napsat recenzi. Je to sedan, vínová metla, 2 airbagy, posilovač, ele. zrcátka, vnitřní cirkulace. Okna jsou bohužel na kliku, což bych radši vyměnil za ty zrcátka, ale budiž. Je dotažená z německa a v ČR ji měl jeden majitel. Cena 69t. Měl jsem trochu obavu z japonců, ty jejich drahý díly atd. atd., ale v různých recenzích jsem se nedočetl jediné křivé slovo. I to u mě hodně rozhodlo. Nicméně tahle Almera mě nadchla už v bazaru vzhledem. Upravená, čistá, zvenku, zevnitř. Udržované auto na první pohled. Najel jsem zatím asi tři tisíce. Takže. Nejdříve spotřeba. Jezdím klidně ale ne jako brzda provozu. Když tankuju, tak plná-plná a nulovaný počítadlo. Spotřeba vychází na 6,5l při každým tankování. Což je myslím na benzíňák super.
Motor krásně chytá, po nastartování je parádně tichej. Je to 16V, a tak bych čekal, že v nižších otáčkách bude chcíplej, ale není tomu tak. Ten motor mi charakteristikou přijde trochu jako malej atmosferickej nafťák ( v rámci možností samozřejmě...). Kolem dvou tisíc dokáže v pohodě jet i na 4 a dokonce i na 5 a očividně ho nepodtáčím. Motor do tří tisíc opravdu parádní a hlavně tichej což mě hodně zajímá. Při 2500 ot/min jede 90-100 a ticho, což je supr. Pokud ale potřebujete akcelerovat, tak podřadit na 4, Někdy na 3, ale při vytočení nad 3t začne velice silně hučet a ta zvuková kulisa je fakt nepříjemná. Ten rozdíl mezi dvěma a třemi tisíci otáček je markantní. Takže po předjetí dám 5, otáčky spadnou někde k 2500 a je zase krásně ticho. Prostě ve vyšších otáčkách je hlučnej a to dost.
Při klasických cestovních naopak velice příjemně tichej. Další mílá věc je posliovač řízení. Při parkování velice silnej, stačí lehce točit, skoro prstem. Moc příjemný. Nevím jestli má proměnný výkon k rychlosti, ale při jízdě mě přijde o mnoho tužší. Určitě není při jízdě přeposilovanej. Při parkování ale supr. Velký rejd kol, otočit se lze na velice malém místě.
Řazení hladký, předvídatelný, lehký, přesný. Volant akorátní velikosti, čtyřramenný, dobře se drží. Někde zmiňovali slabý věnec, ale mě to nepřijde. Řadící páka teda nevypadá nic moc. Taková slabá dlouhá, jak hračka pro děti :-), dost vysoká, ale pravdou je že je po ruce a řadí se s ní dobře. Jinak interiér se mi moc líbí. Spousta měkčených plastů, všechny ovladače fungují super, lehce, žádný dření. Topení super. Příjemný podsvícení palubky v noci - akorát, do zelena. Sedadla fajn, záda z nich nebolí, akorát se sedí dost nízko, klasika japonec. Volant polohovatelnej, ale ani jsem to nevyužil. Teď to nejdůležitější v interiéru. NIKDE NIC NEVRŽE. Tečka.
To jsem na tak levný a starý auto nečekal. Už jsem jel v mnoha autech podobných cenových relací a stáří a žádné nebylo tak tiché. O podvozku se píše že vydrží neskutečný nástřely kilometrů a je to asi pravda. Od podvozku a z interiéru jsem neslyšel ještě ani vrznutí. Přijde mi to jak nové auto. Jinak podvozek odvádí skvělou práci, naklánění v zatáčkách akorát, spíš míň. Zadek sedí jak přibitej, velice jistý projíždění zatáček. Brzdy akorát. Bezproblémové. Báljsem se kufru ( sedan ), že do něj nic nenaložím, Oktáva to samozřejmě není, ale je vcelku prostorný. Menší je "díra" do kufru. Bednu od televize tam samozřejmě nedáte. Prostě sedan :-(. Auto je bez koroze, akorát centimetrový pechýřek u zadního nárazníku nad kolem, nic hroznýho. A pár malých puklinek na jednom prahu za přední zástěrkou. Viditelné opravdu při zkoumání z blízka.
Tyhle starší japonci co jsem koukal dost reznou, ale je vcelku v pohodě. Na jaře nechám udělat dutiny a nástřik spodku, tak to snad na chvilku oddálím. Jestli bylo bourané nevím, ale pokud ano, atk velice dobře spravené. Zespodu tak OK, výfuk OK, žádné vůle v ložiskách, čepech, ani nápravách. Kryty na svých místech, nikde nic nepoškozeno. Motor čistý. Dveře a i kufr mají plný zvuk při zavírání (žádná plechovka), vše jde krásně lehko. Centrál dálkový, taky fajn. Jo a motor má řetěz a ne řemeny...ostarost méně. Za 70 tisíc jsem čekal auto do kterého minimálně 20-30 nasypu za opravy.
Byl jsem u známého autoopraváře, na zvedáku jsme to prolezli a konstatovali, že potřebuje akorát zimní pneu. Prostě paráda. Jsem za ty peníze opravdu nadšenej. A vřele doporučuji!!! Design je subjektivní, takový nenápadný auto, ale nesmírně poctivě vyrobený. Už jsem opravdu řídil mnoho aut i když třeba jen krátce, ale v rámci toho "co koupíte okolo 70t" je to špička, to mi věřte. V práci jezdím hodně s Felicií ( komfort i jízdní vlastnosti skoro neporovnatelný ), Favorita ani nekomentuju, Escort byl tragédie na čtyřech kolech hlavně ohledně spolehlivosti a výdrže resp. "nevýdrže" různých součástek, Fábie je celkem srovnatelná s Almerou z roku 96...Jedinná investice byly zimní pneu za 5600,- , jinak jen jezdím (každý den) a každý den šlape jak hodinky.
Rád bych napsal nějaké negativum, ale opravdu nevím. Samozřejme jsou tisíce lepších aut ve všech směrech, ale za ty peníze je to SUPER spolehlivá kamarádka, co nechlastá :-) a nedělá ostudu.