Zavřít recenzi

Škoda Favorit 135 GLXi

“Nic moc.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1,3i - 40 kW 
  • Stav km při koupi: 117 500 km 
  • Stav km nyní: 154 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

3
 

Komfort

1
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 4.4
Horší auto si snad ani nedovedu představit. Sice s autem jezdím denně a používám ho hlavně služebně, ale i tak si myslím, že by trochu více spolehlivosti neškodilo. Auto má téměř neustále nějaké drobnější závady a to vůbec nemluvím o neustálém povrzávání a chrastění snad všeho co se nachází uvnitř vozu.

Vzhledem k obsahu motoru a výkonu (40 kW) ani spotřeba není zrovna nejnižší, v létě když se člověk opravdu hodně snaží tak se dá jezdit i za 6,5 l/ 100 km, ale za to v zimě spotřeba vzroste téměř záhadně až na 8 - 8,5 l / 100 km. A to jezdím většinou mimo město a delší trasy a ani s rychlostí to nijak nepřeháním - kolem 90 km/h.

Dvakrát už mě to nechalo stát na cestě, což se mi s předchozím vozem nikdy nestalo. Antikorozní ochrana karoserie také není zrovna nejlepší, třeba udržet zadní lemy v "dobré kondici" dá opravdu hodně práce. Když někde objevíte malou tečku rezu a nevšímáte si toho tak do roka je z toho díra jak vrata. Také o pohodlí při jízdě se moc mluvit nedá, a to se ani nehodlám nikterak rozepisovat o výkonu topení v zimním období ! Ani zavazadlový prostor není zrovna velký, i s větším nákupem má člověk problémy.

Za samozřejmost také považuji neustálé drobnější unikání snad všech kapalin a maziv, na což mi ve značkovém autoservisu s úsměvem řekli,že to má Favorit v základní výbavě a že namá cenu se snažit tomuto zabránit.

Postupem času jsem pochopil, že vůbec nemá cenu s tímto autem něco dělat, snad jen udržovat ho v pojízdném stavu a i na to je potřeba dost peněz a velké úsilí.

Závady a opravy na autě

121000 - Manžety na poloosách.

122500 - Přetěsnění převodovky.

125000 - 2. a 3. díl výfuku, zadní tlumiče a pružiny, hlava motoru = vyžraná od Fridexu.

125000 - přetěsnění spodku motoru.

126240 - přední tlumiče, zadní brzdové válečky, brzdové hadice a trubičky.

134000 - čepy na řízení a prachovky řídících tyčí, čepy v remenech přední nápravy.

136700 - rozvody, pravá přední poloosa.

144000 - silentbloky remen přední nápravy.

151500 - brzdové kotouče, manžety a prachovky pístů, rozdělovač.
<
Přejít na standardní verzi stránky »