Zavřít recenzi

Škoda Octavia 1.8T 4x4 LK

“Simply clever.”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 1800 
  • Stav km při koupi: 17 000 km 
  • Stav km nyní: 103 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.0
Auto jsem koupil jako referenční vůz se značnou slevou. Bylo rok staré a mělo najeto cca 17tis.km. Auto má max. výbavu od pohonu 4x4 - Haldex, tažné zařízení, xenony, šíbr, kožené vyhřívané el.sedačky, cd měnič, multifunkční volant, tempomat, el. trakční pomůcky jako ESP, BA, EBD a další.

Nejvíc mi na autě vadí sedačky, které nemají žádné boční vedení a v kombinaci s kůží je ta jak na klouzačce. S předchozími vozy Škoda jsem neměl žádné problémy, vždy jsem na ně najel 100kkm a prodal je. Pokud byly závady, byly odstraněny ještě v záruce. Doléval jsem jen provozní kapaliny, případně jsem měnil destičky a kotouče. Na tomto voze mi před nedávnem začala svítit kontrolka motoru, ale auto jezdilo dál bez problémů. V servisu dlouho hledali závadu a nakonec vyměnili jakousi hadici k turbu za 350,-Kč, oprava celkem stála 6tis.

Tak jednou za měsíc se stane že se žlutá kontrolka rozsvítí,zhasne a auto škubne. Dokud to nebude dělat větší problémy tak to řešit nebudu, protože už vidím jak budou hledat 2 dny závadu, vymění součástku za 300,-Kč a vyúčtují mi 6tis.Kč a závadu stejně neodstraní. Ještě mi měnili stabilizátor. Vzhledem k tomu, že se občas k autu chovám tak jako by bylo nákladní, případně s ním vyjedu do terénu tak to nepovažuji za problém auta, ale za neúměrné zatížení.

Do servisu jezdím po 30tis.km a mezitím dolejvám litr oleje. Auto je velmi dynamické, motor je velice kultivovaný, dobře sedí. Spotřebu má vzhledem k výkonům (zrychluje za 9,5, max. 215) přiměřenou. S rodinou jezdím za 8, pokud jedu sám a více využívám potenciál auta tak za 9-11. ESP funguje velmi dobře auto bych bez něj už nechtěl. V případě nutnosti se dá vypnout. Vzhledem k tomu, že již uvažuji o novém autě absolvoval jsem několik předváděcích jízd např. se Subaru Outback 2.5, Toyota RAV, Santa Fe. Naftě nějak nemůžu přijít na chuť, je ve srovnání s mým současným motorem příliš hlučná. Subaru je velmi dobré, ale motor mi přišel líný a také více hlučný. Počkám na Octavii Scout, ale naftu nechci a FSI bez turba bude asi také nic moc.

Octavia RS TFSI by se mi líbila, ale má snížený, tvrdý podvozek což na ty naše silnice není zrovna to pravé ořechové.

Závady a opravy na autě

Porucha blikače, porucha multifunkčního přepínače, výměna stabilizátoru, svítí kontrolka motoru - výměna hadice k turbu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »