Hodnocení a zkušenosti s autem
Agregát, tedy motor má mnoho předností především díky jeho jednoduchému řešení. Ventilátorem nucené vzduchové chlazení dostatečně zvládá chladit motor i ve vysokých teplotách v létě, jen v kopcích mu pomáhám tím, že otevřu klapku topení do vozu. Horko z vozu však spolehlivě a s lehkostí vánku vyvětrá stažená plátěná střecha, umístěná na tomto voze přímo geniálně. Také odpadá veškerá starost se zimní nemrznoucí směsí nebo vypouštěním vody z bloku motoru a netěsností vodní pumpy, na níž konstruktéři záměrně zapomněli. Na co však zapomenout nemněli je výkon motoru. Se svými 13 kW motor připomíná spíše kompresor, který se nedá donutit k jakémukoliv soutěžení či snad dokonce závodění. Snad všichni majitelé jiných vozů se při soutěžích zniňují o pětistovce jako o svčince či zákusku.
Dva válce, vysoký zdvih a umístění motoru na zádi vozu mu však dává vysokou přilnavost i k ledem pokryté vozovce a v zimě s ním bez potíží vyjíždím kopec z žulových kostek a cestou nahoru se jen vyhýbám různě popadaným vozům v příkopech mnoha prestižních značek i těch sportovně zaměřených.
Nadmíru zdařilý je design karoserie, která budí pozornost kdekoliv a kdykoliv. Inu co je malé, to je pěkné a s necelými třemi metry délky není nikde problém zaparkovat. Na jedno placené stání se na parkovišti vejdou i dvě pětistovky. Na veteránských akcích, na které jezdím s kamarády, pak ušetříme i na parkovném, což snižuje provozní náklady již tak nízké.
Fiátka jsem si pořídil jako své první vozítko a přestože jsem od doby jeho zakoupení vyzkoušel řadu jiných značek, tohle nikdy nedám z ruky a dokud budu moc, tak jej budu opečovávat s veškerou svou láskou.