Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1.2 HTP 47 kW

“Když víte, co chcete, budete spokojeni.”
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1.2 HTP 12V 47 kW 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.4
Tuto recenzi berte z části i jako reakci na předchozí příspěvky:

tak si čtu vaše recenze názory a je to vážně zajímavý,rozhodnul jsem se tedy taky něco přidat. S fabií 1.2 htp (12 V - 47 kW), mezi lidmi nazývanou vysavač, jsem už taky cca 2-3 tisíce km najezdil, a sice na služebních cestách. Já vím, není to moc a ani se to moc nehodí do recenzi, ale mohlo by to někoho z vás zajímat.
Vypozoroval jsem z toho docela dost o spotřebě, na což pár stovek km stačí. Jednalo se vždy o trasu Zdice-Stuttgart a za několik dnů zase zpátky, takže z 90 % dálniční záležitost. Trasa má zhruba 450 km a většinou jsem to jel na jeden zátah, maximálně s jednou krátkou pauzou. Když pominu hodně bolavý zadek na konci jízdy (záda ale vždy v pohodě, naopak oceňuju pevnou konstrukci sedadel) a trošku nezvyklý vysavačovitý zvuk tříválce, tak musím říct, že pohoda. Nijak jsem to nikdy nešetřil a odhaduju průměrku na německých dálnicích tak 140-160 kmh (podle tahometru-počítač nebyl), ten ale trochu kecá, to víme všichni.

Když pominu fakt, že motor je ochotný točit s klídkem až do "červených otáček" (myslím, že tachometr ukazoval cca 185 kmh), přičemž auto pořád drží na silnici jak přibitý a je pozoruhodně živý, tak bych taky rád zmínil průměrnou spotřebu, která byla tak 7,5-8 l na 100 km. Je to z mých orientačních výpočtů, které jsem dělal při každém natankování. Jel jsem tutéž trasu i s octavií 1, 1.9 TDi 66 kW, podobným stylem, a průměrná spotřeba podle počítače byla 4,4 l. Jen pro srovnání :-) Jízdní vlastnosti mi kupodivu přišly lepší u fabie 1.2 HTP (navíc u octavie jsem při rychlostech nad 150 kmh měl vysloveně strach, že mi exne motor, jak vyváděl, a v autě bylo oproti fabii dost hlučno). Podobnou trasu jsem jel i s novou octavií 1,9 TDI PD 77 kW, opět cca 4,5 l spotřeba.

Jasně, 8 litrů je dost, ale co čekáte od tříválcového chuděry, který ve fabii stojí o 120 tisíc mín než naprosto nehorázně předražený TDI 1.9 PD? Spočítali jste si někdy, po kolika letech by se vám vůbec takovej TDI ve fabii oproti HTP vrátil (no pravda, fabii to 1.9 TDI moc nepasuje, kdo by to tam dával)? Navíc když se to TDI PD rozsype, je to prý docela ranec na opravu... Já najezdím cca 25000 km ročně a vyšlo mi, že by se ten cenový rozdíl srovnal až někdy v šestém-sedmém roce od koupě (plus mínus...). Proto jdou tyhle motory tak na odbyt, protože normální člověk jezdí po dálnici rychlostí do 130 kmh (má rád svúj řidičák) a pak si to vezme max 6,5 litrů, a je to. Mám to ozkoušené: nedávno jsem řídil kamarádovu fabii - krátkou - při cestě z Lüdenscheidu do Kölnu (úsek cca 110 km, jenom dálnice) a průměrná spotřeba byla 6,4 litrů (!), přičemž po dálnici jsem jel okolo 120 kmh a byl v tom průjezd dvěma městy. A pozor, teď to nejlepší, jelo se v pěti lidech a samí chlapi, každý cca 80 kg, spíš víc (pravda,vzadu moc pohodlí neměli). Navíc opět vyzdvihávám jízdní vlastnosti plus skutěčnost, že i do mírnýho stoupání auto nechcípalo, ale mělo dokonce tendenci zrychlovat (!). Fígl je v tom, moc nepřišlapávat plyn, jinak to vážne vezme těch 11 litrů a sežere vás to, ale když šlapete podle citu a sledujete, jak auto reaguje, jde to fakt za 6,4 litrů v plném vytížení (mám 4 svědky :-).

Je mi docela smutno z borců, kteří si koupí tříválcovýho chudáka s 1200 ccm, naloží ho a pak ho s plynem na podlaze dřou po dálnici skoronadoraz (reaguju na některé předchozí recenze). Pak není divu, že tihle přidávají fábiím na průměrné poruchovsti, když to dřou za hranice možností, zvláště po českých silnících a dálnicích (narážka na kvalitu silnic). Takovým patří dvoulitrový turbo plus hodně nasbíraných bodů.

Dále: nechci fabii nijak přechvalovat (jsou vážně lepší auta za podobnou cenu), ale kdyby to byly takový šunty, vážně by se tolik let vyráběly bez faceliftu a vážně by se o sto šest prodávaly i náročným a nafrněným Němcům ve stejných kubaturách? No jak myslíte. Já považuju dílenské zpracování za hodně slušný (brácha má 1.4 16V 74 kW se sportovní úpravou, občas mu pomáhám s údržbou, takže jsem dost o provedení vypozoroval - mimoto už ji má dva roky, je 2.majitel, na displeji cca 80 tisíc km a z poruch zažil jen prasklou hadičku z nádržky do ostřikovačů a špatný kontakt lampičky v kabině -obojí jde spravit doma v garáži) a jak už jsem dvakrát řekl, jízdní vlastnosti v týhle třídě taky OK.

Mimochodem ještě k těm motorům 1,4 16V 55kW: prý vážně docela chudáci, ta 1.2 HTP je docela slušně nakope. Jo a je pravda, že pokud sháníte jako já combi za slušnou cenu, moc možností než fabii dneska nemáte, to fakt nee.
Na jaře chci kupovat něco ve stylu kombi do 350.000 Kč a můžu říct (klidně se tomu smějte), že fabie s motorem 1.2 HTP je nejvážnější adept (mezi slepými jednooký králem?). Navíc to do této ceny zmáknu i s kupou výbavy, která, bohužel, u konkurence většinou bývá ve standardní výbavě (dálkový centrál, el. okna,...). Velké fuj si Škoda zaslouží hlavně za nehorázně předražená autorádia, ale to už jenom opakuji ostatní recenzenty.

Budu rád, když na moji "esej" někdo zareaguje. Díky.

Závady a opravy na autě

Po dobu užívání ne.
<
Přejít na standardní verzi stránky »