Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1.4 50kW

“Nejlepší 2. auto do rodiny.”
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 1,4 MPi 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 35 600 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.2
Výbava:
Jednalo se o fabku z 2003, v akční výbavě Attractive - v autě bylo téměř vše(abg 2x, el.okna, ABS atd), ale to nejdůležitější, bez čeho bych auto už nikdy nekupoval chybělo - klima. Ale nějak se ty 3 měsíce v létě přežily.

Podvozek:
Rozhodně lepší než u octavie. Do zatáček drží slušně (možná i díky pneu 195/50) a dají se tak prohnat i mnohem silnější vozy - zejména sedany typu octavia, mondeo, vectra atd.(vl.zkušenosti)

Motor+jízdní vl:
Tak to byla jediná chyba tohoto auta - 50kW na téměř 1200kg je fakt málo. Předjíždět kamion bylo občas drama (platí 3násob u plně obsazeného auta). Do města nebo pro klidné řidiče však výkon postačuje. (max tachometrových 190!! - z kopce, 0-100 kolem 15 sec)
Na dálnici bylo optimálních 120-140km/h. Dokonce slušně akcelerovalo do 170, pak ale ručička lezla směrem nahoru strašně pomalu - spíš skoro vůbec. Po silnicích mimo město je nejlepší jet v klídku a nehonit se. Předjíždět kolony, nebo 2 tiráky za sebou - o tom se mi mohlo jen zdát. To je snad rychlejší Favorit.
Podle mě mít 1,0 nebo 1,2 (40kW) ve fabce je možná až trochu nebezpečné.
Já bych viděl jako optimální řešení 1,9TDI 74kW, ale ta stojí přes 400tis, a to je za fabku dost.

Spotřeba: ve městě kolem 7-8l (v zimě kolem 9), mimo kolem 6-6,5/100 (klidný styl jízdy, 2 osoby.) Motor se v zimě poměrně rychle zahřívá - provozní teploty jsem docílil po ujetí asi 2km. (po té spotř. rapidně klesá, ale to je jasné,že?)

Prostor:
Do města super, na dovču je to horší. Ale pro 2dosp.+1 dítě stačí. V této třídě se určitě najdou prostornější vozy. zátěžový test: 5 lidí, narvanej kufr+plný plato a cesta na Mácháč.Chudák auto, ale zvládlo to.

Na závěr: Mezi konkurencí ztěží hledám co se týče jízdních vlastností a bezpečnosti lepší vůz (v dané kategorii, samozřejmě). Vůz slouží bez problémů, konstrukce je robustní. Kupcům doporučuji vyšší výbavy (od Comfort výše, a silnější 1,4 16v 55kW).
Kdybych měl rodinu,volil bych 1,9 TDi Combi (nebo 1,4 74KW)
Do města klidně i 1,4 50kW (u novějších typů:1,2 12v 47kW).
S fabkou jsem byl spokojen a ať si řiká každý co chce, je to výborný auto.
Jinak by se jich tolik neprodávalo, nemyslíte?

Závady a opravy na autě

Měli jsme ho jen 3 roky. Nic krom pravidelných servisních prohlídek a defektu pneu se nestalo.

Jo, vlastně furt něco v zadu u pravého kola při přejezdu nerovností bouchalo. ale jen občas.

Jinak vše OK.
<
Přejít na standardní verzi stránky »